Karl Lagerfeld, creator de geniu, personaj enigmatic şi designer exigent, a murit la Paris, a anunţat, marţi, casa Chanel, al cărei director artistic era de 36 de ani. El s-a simţit rău de mai multe săptămâni şi a lipsit de la numeroase prezentări de modă.
A refuzat întotdeauna să îşi dezvăluie data naşterii. S-a născut Karl Otto Lagerfeldt în 1933, la Hamburg, în Germania, înainte de Război. Lagerfeld şi-a schimbat numele original din Lagerfeldt, pentru că era de părere că este "mai comercial".
Potrivit presei franceze, Karl Lagerfeld, creatorul de modă cel mai expus la nivel mondial şi-a cultivat întotdeauna misterul, întreţinând legenda sa vie.
Vocaţia sa s-a născut în 1949, pe vremea când îşi însoţea mama la prima sa prezentare de modă, cea a lui Christian Dior.
Pasionat de desen, el a început să schiţeze modele. În 1952, Karl şi mama sa ajung la Paris, pe atunci capitala modei. Era elev al unei şcoli private, apoi a urmat Liceul Montaigne. După ce a lucrat ca ilustrator de modă, a câştigat în 1954 primul premiu la concursul Secretariatului internaţional al lânii, organizat de marca Woolmark, împreună cu Yves Saint-Laurent.
Pierre Balmain l-a remarcat
Designerul Pierre Balmain, care făcea parte din juriu, l-a remarcat şi l-a recrutat ca asistent din 1955 până în 1962. Foarte repede, el a ales că continue o carieră de stilist independent şi să creeze colecţii de modă, atât pentru Franţa, cât şi pentru Italia, Anglia şi Germania.
În 1963 inovează, instaurând stilul prêt-à-porter şi accesoriile la casa Chloé până în 1983.
Un creator prolific
În 1965, a început să lucreze pentru casa italiană de prêt-à-porter de lux Fendi. În calitate de director artistic, el a creat logo-ul mărcii şi a continuat această colaborare până astăzi. Casa Fendi a devenit parte a grupului francez de lux LVMH, pe care l-a achiziţionat în 2001.
Karl Lagerfeld şi Chanel, inseparabili
În 1983, Karl Lagerfeld a sosit la Chanel în calitate de director artistic. De atunci, creatorul a investit totul în această marcă, alegând să păstreze stilul şi spiritul lui Coco Chanel. În anii 1980 el şi-a oferit serviciile exclusiv uneia dintre cele mai frumoase manechine din anii aceia, Inès de la Fressange, pentru promovarea etichetei. Top-modelul, devenită muza lui, va fi mult timp imaginea Chanel.
În 1984, Lagerfeld şi-a lansat propria marcă, colaborând în continuare cu Chanel şi Fendi. El este cunoscut la nivel mondial pentru abordarea avangardistă şi relevantă a stilului. Semnătura sa: clasic atemporal asociat cu o tuşă modernă şi rock.
Karl Lagerfeld, fotograf şi editor
În 1987, creatorul, a început să îşi filmeze propriile campanii. El a devenit celebru şi pentru activitatea sa ca fotograf, având comenzi private şi publice, cărţi, cataloage, reviste şi campanii de publicitate. În 2018, Editions de la Martinière publică "Chanel, les campagnes photographiques de Karl Lagerfeld", o carte care urmăreşte mai mult de 30 de ani de campanii publicitare la casa Chanel.
În 1992, a creat 60 de ilustraţii colorate pentru o povestire clasică, "Les habits neufs de l'Empereur" (Hainele noi ale împăratului), de Hans Christian Andersen. Şapte ani mai târziu, a deschis o librărie la Paris, 7L. A devenit şi editor odată cu lansarea editurii EDITIONS 7L, specializată în cărţi despre cunoştinţe vizuale şi fotografie.
În 2000, Karl Lagerfeld îşi schimbă look-ul şi îşi redefineşte imaginea cu un regim auto-impus. La scurt timp, a publicat o carte despre această experienţă: "The 3D Diet".
În 2004, este primul designer din lume care este invitat de gigantul modei H&M să colaboreze la o colecţie-capsulă de 30 de piese. În 2010, el a primit premiul Consiliului modei al Fashion Institute of Technology din New York.
În 2016, la cererea coregrafului şi regizorului de teatru Benjamin Millepied, concepe costumele pentru producţia cvartetului Brahms-Schönberg la Opéra Bastille din Paris.
A fost recompensat cu "Outstanding Achievement Award" în cadrul British Fashion Awards şi a fost premiat cu trofeul "John B. Fairchild" de WWD.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...