Actorul australian Geoffrey Rush este invitatul special al TIFF.22. Cariera lui de peste 40 de ani, care cuprinde roluri în câteva dintre cele mai premiate filme ale ultimelor decenii, dar şi în seria fantasy Piraţii din Caraibe, va fi celebrată la Cluj-Napoca, unde Geoffrey Rush va fi omagiat cu Premiul pentru întreaga activitate, anunţă organizatorii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Geoffrey Rush, cunoscut în special pentru rolurile sale excentrice atât din filme şi seriale, cât şi din spectacole de teatru, este unul dintre cei mai aclamaţi actori australieni.

Cariera lui în cinema a explodat literalmente cu rolul lui David Helfgott - pianistul atins de geniu care suferă de o cădere nervoasă devastatoare, dar reuşeşte să se salveze – din "Strălucire" (Shine, r. Scott Hicks, 1996). Filmul i-a adus recunoaşterea globală, un premiu Oscar şi numeroase alte distincţii de top. „Nu există jumătăţi de măsură în memorabila interpretare a lui Rush. Helfgott e genul de personaj pe care nu-l poţi portretiza just decât dacă-i intri complet pe sub piele”, scria The Guardian.  „Strălucire” va avea o proiecţie specială la TIFF, în prezenţa actorului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Într-o seară banală, un tânăr singuratic descoperă că poate proiecta filme prin ochi. O afecţiune bizară. Merge la oftalmolog. Tot ce vede sunt subtitrări. Primeşte trimitere la neurologie. În cap are doar filme. Încearcă şi la cardiologie. Se pare că la inimă e problema... Ceea ce părea o boală neobişnuită se transformă, brusc, într-o poveste de dragoste. Campania TIFF.22, semnată de Leo Burnett Group România, ne aduce aminte că cele mai bune filme nu ne părăsesc, de fapt, niciodată.

Cu o aparentă predilecţie pentru interpretarea figurilor istorice, Geoffrey Rush a mai fost nominalizat la Oscar pentru trei astfel de personaje: Philip Henslowe, managerul de teatru înglodat în datorii din „Shakespeare îndrăgostit” („Shakespeare in Love”, r. John Madden, 1999); Marchizul de Sade în drama biografică „Quills” (r. Philip Kaufman, 2000), bazat pe piesa omonimă a lui Doug Wright, şi Lionel Logue, logopedul care l-a ajutat pe Regele George al VI-a cu problemele sale de vorbire, în „Discursul Regelui” („The King’s Speech”, r. Tom Hooper,
2010).

Rush a obţinut un premiu Emmy pentru rolul protagonistului din „The Life and Death of Peter Sellers” (r. Stephen Hopkins, 2004), o adaptare a cărţii lui Roger Lewis despre viaţa actorului cunoscut din comedia emblematică „Petrecerea” şi pentru interpretarea Inspectorului Clouseau în seria „Pantera Roz”.

A câştigat şi un premiu Tony în 2009, jucându-l pe monarhul muribund Berenger I din piesa absurdă a dramaturgului de origine română Eugen Ionescu, „Regele moare”, atingând astfel recunoaşterea supremă cu care se poate mândri un actor, aşa numita Triple Crown of Acting (Oscar-Emmy-Tony). Este unul dintre cei doar 9 actori din lume (alături de Al Pacino şi Jeremy Irons) care au reuşit acest hat-trick, galeria lui de premii incluzând totodată două Globuri de Aur şi trei Premii BAFTA.

Geoffrey Rush face parte şi din universul „Piraţilor din Caraibe”. Căpitanul Hector Barbossa, personajul interpretat de australian, apare în toate filmele seriei, fiind duşmanul lui Jack Sparrow (Johnny Depp).

Actorul va primi Premiul pentru întreaga activitate la Gala de închidere TIFF, care va avea loc în 17 iunie.

Cele două competiţii internaţionale de la TIFF.22

Spotul oficial al TIFF a fost lansat marţi.

22 de lungmetraje în premieră pe ţară intră în cursa celor două competiţii internaţionale de la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 9-18 iunie). Regizate de autori aflaţi la primul sau al doilea film, 12 dintre ele concurează pentru Trofeul Transilvania şi celelalte premii ale Competiţiei Oficiale, iar 10 - pentru titlul de cel mai bun film al Competiţiei What’s Up, Doc?.

Din cele 12 filme incluse în Competiţia Oficială, zece sunt debuturi. „Deşi temele sociale fierbinţi sunt inevitabile (diferenţele de clasă, conflictele interetnice, emigraţia, consumul de droguri, prostituţia etc.), autorii reuşesc performanţa – tot mai rară azi în cinema – de a nu pedala pe ele la modul oportunist, construind, cu o admirabilă economie de mijloace, poveşti subversive de maxim impact şi sofisticate narativ, a căror miză reală este în altă parte, chiar şi atunci când caroseria întregului este de comedie neagră”, a spus Mihai Chirilov, director artistic TIFF. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.