Bugetele pe care le alocă companiile pentru amenajări egonomice au crescut cu circa 20% faţă de anii trecuţi şi creşte vizibil interesul pentru amenajări sustenabile şi design inclusive, arată Workspace Studio, specializat în mobilier şi proiecte integrate de amenajări de birouri şi Certified Dealer al grupului MillerKnoll în Romania. Pentru o reamenjare completă a spaţiului de birouri, costurile variază între 600 şi 1.000 de euro per metru pătrat, putând ajunge la 1.500 de euro dacă se iau in considerare absolut toate cheltuielile indirecte şi asociate, arată compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, Workspace Studio a investit anul trecut peste 3 milioane de euro într-un spaţiu logistic de 6.000 mp situat în zona de Vest a Capitalei. Acesta permite optimizarea proiectelor ample de amenajări a căror desfăşurare se întinde pe mai multe luni, pregătirea pieselor de mobilier şi soluţiilor integrate în proiectele turnkey, rapidizarea proceselor de livrare şi customer service. 

”Workspace Studio, specializat în mobilier şi proiecte integrate de amenajări de birouri şi Certified Dealer al grupului MillerKnoll în Romania, remarcă în acest an tranziţia către proiecte în care companiile urmăresc maximizarea valorii şi calităţii obţinute, pornind de la un buget fix. Amenajările cu design centrat pe buget reflectă o tendinţă crescândă în rândul companiilor interesate de soluţii superioare care să susţină amenajarea modernă a birourilor şi activitatea angajaţilor.  Această schimbare de paradigmă este determinată în principal de nevoia tot mai accentuată a companiilor de predictibilitate în procesul de achiziţii, dar şi de a oferi angajaţilor un mediu de lucru care nu doar răspunde unor specificaţii funcţionale, ci îi inspiră şi le susţine bunăstarea, productivitatea şi nevoia de socializare şi cooperare”, arată compania.

Evenimente

27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

Workspace Studio este distribuitor direct a peste 150 de branduri internaţionale şi colaborează direct cu peste 200 de producători locali.

“Tranziţia de la abordarea pur utilitară, unde costul minim era factorul decisiv, la strategia care vizează maximizarea valorii pe care fiecare euro investit o poate aduce angajaţilor şi, implicit, organizaţiei se remarcă mai ales după pandemie. Birourile nu mai pot rămâne nişte spaţii fără identitate şi lipsite de confort. Pentru a atrage talentul şi a putea cultiva o cultură organizaţională bazată pe inovaţie, colaborare şi schimb de idei, este nevoie de spaţii atractive, care să servească nevoii de interacţiune, conectare sau concentrare, la un standard foarte ridicat de ergonomie fizică şi socială. Astfel, pentru a crea un design cu adevărat cu impact, aliniat cu viziunea companiei, dar şi restricţiile de buget, este nevoie de consultanţă, project management şi proiectare care să pună accent pe integrarea design-ului cu infrastructura clădirii, deci o folosire eficientă a bazei existente”, spune Horaţiu Didea, managing partner la Workspace Studio.

Companiile caută acum soluţii care să echilibreze costurile cu beneficii pe termen lung, cum ar fi atragerea şi retenţia de talent, creşterea satisfacţiei angajaţilor, încurajarea prezenţei la birou, susţinerea sănătăţii emoţionale şi fizice şi stimularea colaborării.

“Cel mai mic pret nu mai este cea bună opţiune pe termen lung, nici cea mai eficientă din punct de vedere financiar, deoarece acum investiţia în amenajarea unui birou modern este văzută ca o investiţie în angajaţi şi a devenit un demers care implică o echipă multidisciplinară -HR, Facility Manager, dar şi middle management -care evaluează proiectul din perspective multiple, urmărind un impact global asupra culturii organizaţiei, brandului companiei, productivităţii, nivelului de inovaţie şi bunăstării fizice şi psihologice a angajaţilor”, explică Horaţiu Didea.

Pentru o reamenjare completă a spaţiului de birouri, costurile variază între 600 şi 1.000 de euro per metru pătrat, putând ajunge la 1.500 de euro dacă se iau in considerare absolut toate cheltuielile indirecte şi asociate.

”O companie cu circa 100 de angajaţi, care are un birou de 1.000 de metri pătraţi, ajunge să aloce între 600.000 şi 1,5 milioane euro pentru o reamenajare a spaţiului. Costurile se reduc la jumătate dacă organizaţia demarează un proiect de reamenajare şi investeşte doar în mobilarea biroului şi o reamenajare centrată doar pe elemente de design şi atmosferă”, mai arată compania.

În primul trimestru al anului 2023 grupul Workspace Studio a realizat proiecte în valoare de 5,5 milioane euro. Valoarea medie a proiectelor integrate implementate de Workspace Studio în perioada ianuarie -martie a fost 500.000 euro.

“Abordarea centrată pe buget asigură cea mai înaltă calitate a amenajării, cu respectarea restricţiei financiare, care există întotdeauna. Avantajul faţă de abordarea bazată pe costul cel mai mic este că specialiştii din organizaţie pot alege cea mai bună soluţie care respectă specificaţiile tehnice şi creează un spaţiu cu adevărat atractiv. Viziunea aceasta permite integrarea unor soluţii ergonomice, cu design şi calitate şi un nivel ridicat de sustenabilitate, care pot să transforme birourile în adevărate destinaţii pentru colaborare, schimb de idei, mentorat şi inovaţie. Propunerile noastre pentru astfel de proiecte cuprind soluţii multiple, care sunt întotdeauna modulare, cu acurateţe fină în termen de cost. Acestea oferă o imagine foarte clară asupra întregului proiect, iar impactul unei modificări se reflectă real -time în buget şi timeline. Acest studiu preliminar al nevoilor, consultanţa şi ofertarea cu soluţii de design multiple sunt gratuite, fac parte din procesul de achiziţie”, declară Horaţiu Didea.

Potrivit acestuia, companiile îşi doresc spaţii care să evolueze odată cu schimbările din organizaţie şi să ofere posibilităţi de adaptare rapidă şi eficientă la cerinţele emergente.

”Capacitatea de a adapta cu uşurinţă spaţiul la schimbare este o cerinţă nelipsită în proiectele de anul acesta”, adaugă Horaţiu Didea.

Cabinele acustice, care sunt uşor de demontat şi, respectiv, de montat într-un alt spaţiu, partiţiile mobile, soluţiile acustice şi mobilierul modular sunt piese de bază în birourile moderne. Alături de acestea, scaunele ergonomice şi birourile electrice reglabile pe înălţime sunt piesele esenţiale pentru a crea o staţie de lucru care susţine sănătatea angajaţilor.

"Orientarea către nevoile angajaţilor devine esenţială, iar birourile proiectate pentru a inspira şi a stimula creativitatea constituie un avantaj competitiv recunoscut de tot mai multe companii. Pentru 2024, continuă tendinţa spre utilizarea unor spaţii mai compacte, unde presiunea costurilor este crescută, însă cerinţele de calitate şi impactul designului rămân prioritare", explică Horaţiu Didea.

Studiile demarate de MillerKnoll, conglomerat de branduri de mobilier office pe care Workspace Studio îl reprezintă în România arată că din perspectiva interesului de a merge la birou, angajaţii se împart în trei categorii. Aproximativ 20% vin la birou pentru că muncesc mai bine din acest spaţiu, vin inclusiv pentru munca de concentrare şi individuală. Aceştia au nevoie de condiţii foarte bune de lucru. Apoi, sunt cei care merg la birou să colaboreze, să socializeze cu colegii şi reprezintă cam 60% din totalul salariaţilor. Restul de 20% merg la birou pentru vizibilitate internă, respectiv să fie prezenţi în sensul dezvoltării carierei.

“Toţi au nevoie de soluţii de ergonomie şi design mai bune decât aveau acum trei sau cinci ani. Aceasta este o tendinţă care a rămas solidă şi constat că bugetele pe care le alocă companiile pentru amenajări egonomice au crescut cu circa 20% faţă de anii trecuţi. De asemenea, creşte vizibil interesul pentru amenajări sustenabile şi design inclusiv”, completează Horaţiu Didea.

Din grupul Workspace Studio fac parte companiile Workspace Studio şi Allspace Interiors, specializate în soluţii ergonomice de amenajare turn key a birourilor şi distribuţie de produse arhitecturale, materiale de construcţii şi mobilier.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.