Volvo Cars şi-a redus joi obiectivele sale referitoare la marja de profit şi venituri, după renunţarea la obiectivul de a vinde doar vehicule electrice din 2030, transmite CNBC.
Producătorul suedez de automobile, care este deţinut în majoritate de grupul Geely Holding din China, a declarat că ţinteşte acum un obiectiv de marjă EBIT (câştiguri înainte de dobânzi şi impozite) în 2026 de 7-8%, în scădere de la ”peste 8%”, din cauza ”complexităţii crescute”, în special în ceea ce priveşte comerţul global şi tarifele”.
Compania a adăugat că acum încearcă ”să continue să depăşească evoluţia pieţei maşinilor premium până în 2026”, în loc să menţină ţinta de venituri anunţată anterior, cuprinsă între 500 de miliarde de coroane suedeze (48,6 miliarde de dolari) şi 600 de miliarde de coroane.
Litigiile comerciale internaţionale şi tarifele în continuă schimbare au devenit o durere de cap majoră pentru producătorii de automobile, în timp ce navighează în geopolitica dintre Uniunea Europeană, China şi SUA, căutând în acelaşi timp un avantaj competitiv pe o piaţă dominată de tranziţia la vehicule electrice.
Acţiunile Volvo Cars au crescut cu 3,2% în tranzacţiile de la începutul după-amiezii, după o scădere cu 10% până acum în această săptămână.
Firma organizează Ziua Pieţelor de Capital în Göteborg, Suedia, unde discută despre planurile sale de produse pentru anii următori, concentrându-se ferm pe trecerea la modelele electrice şi hibride plug-in.
Volvo Cars are cinci modele complet electrice pe piaţă, pe lângă cinci aflate în dezvoltare. Cu toate acestea, miercuri a dezvăluit că nu va mai viza ca vânzările de vehicule electrice că reprezinte 100% din vînzările sale din 2030.
În schimb, vrea să ajungă la o gamă electrică de 90-100%, permiţând modelelor mild hybrid să continue să fie vândute.
Hibrizii mild au motoare cu ardere internă care utilizează o oarecare asistenţă electrică.
Volvo a citat ca motive ale schimbării cererea consumatorilor, o dezvoltare mai lentă decât se aştepta a infrastructurii de încărcare, o retragere a stimulentelor guvernamentale pe unele pieţe şi incertitudinea din cauza tarifelor noi pentru vehiculele electrice din diferite pieţe.
Ea a spus că rămâne angajată în vânzarea completă de vehicule electrice pe termen lung, ”când condiţiile de piaţă sunt potrivite”.
Numeroşi producători de automobile au raportat provocări legate de tranziţia vehiculelor electrice, în special din cauza cererii slabe.
Mulţi consumatori, între timp, continuă să se plângă de infrastructura de încărcare insuficientă şi citează îngrijorări cu privire la autonomie.
Volvo Cars a mai anunţat joi că îşi extinde parteneriatul cu gigantul american de cipuri Nvidia deoarece dezvoltă funcţii, inclusiv asistenţă avansată la conducere şi conducere autonomă.
Cifrele publicate de Volvo Cars joi au arătat că vânzările sale globale au crescut în august cu 3% faţă aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinute de o creştere de 32% în Europa, în timp ce vânzările în China au scăzut cu 23%.
Vehiculele complet electrice şi hibridele plug-in au reprezentat 25.028 din 52.944 de vehicule vândute - sau 47% - în august 2024, restul fiind hibrizi uşori şi vehiculele cu motoare cu ardere internă.
În iulie, compania a raportat un profit operaţional trimestrial record, de 8,2 miliarde de coroane suedeze.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.