Volkswagen a emis un avertisment referitor la profitabilitate şi a anunţat că ia în considerare o posibilă închidere a unei fabrici Audi din Bruxelles, din cauza cererii slabe de vehicule electrice, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Compania a redus acum prognoza pentru rentabilitatea operaţională a vânzărilor la un interval de 6,5% până la 7%, de la 7% la 7,5% anterior.

Aceasta a menţionat că are în vedere şi restructurarea sau potenţiala închidere a fabricii sale Audi din Bruxelles, unde are 3.000 de angajaţi, pe fondul cererii slabe pentru linia Audi Q8 e-tron - o ofertă complet electrică a mărcii, lansată în 2019.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Producătorii de automobile s-au confruntat cu scăderea cererii de vehicule electrice, mărcile europene se confruntă cu provocarea agravată a unui val de vehicule rivale cu reduceri, subvenţionate de stat, produse în China.

Ca urmare, UE a început la începutul acestei luni să pună în aplicare tarife provizorii pentru vehiculele electrice importate din China.

Dacă măsura VW se va concretiza, aceasta ar marca prima închidere a unei fabricii Volkswagen în aproape patru decenii, de la închiderea fabricii sale din Westmoreland din Alabama. în 1988.

Costul închiderii fabricii sau al găsirii unei utilizări alternative pentru aceasta, printre alţi factori, ar putea duce la un impact financiar de până la 2,6 miliarde de euro (2,81 miliarde de dolari) asupra profitului operaţional al companiei în anul fiscal 2024, a spus Volkswagen.

Analiştii Deutsche Bank au calificat posibila închidere a fabricii de la Bruxelles drept ”un pas major în direcţia corectă”, anticipând că costurile aferente nu vor fi relevante pentru numerar, pe termen scurt.

Între timp, analiştii de la firma de brokeraj Stifel au etichetat Audi drept ”cea mai mare problemă a Volkswagen” şi ”cea mai mare preocupare pentru investitori”, la nivel divizional.

”Problema mai mare este întârzierea severă a noilor modele din ultimii ani; Audi a rămas în urma Mercedes şi BMW. Calculăm că vârsta medie a portofoliului Audi este acum de şase ani (BMW: trei ani, Mercedes 3,6 ani)”, au spus aceştia.

Volkswagen a suferit, de asemenea, o scădere a livrărilor generale.

Grupul Volkswagen a livrat 2.243.700 de vehicule la nivel mondial, în perioada aprilie-iunie, potrivit datelor Bursei de la Frankfurt, în scădere cu 3,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Performanţa Audi a influenţat negativ livrările grupului, cu un declin de 11,3% de la an la an în perioada de trei luni.

Livrările către China au scăzut cu 19,3% în trimestrul al doilea, dar au crescut cu 5,1% în Europa de Vest şi cu 10,8% în America de Nord.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.