Vânzările de biletele de avion din vara anului 2021 se apropie de nivelul pre-pandemic, deşi efectele pandemiei sunt încă evidente la nivel de industrie, arată datele agenţiei online de turism Vola.ro. Compania a emis aproape 100.000 de bilete de avion în perioada iunie – august 2021. Preţul mediu al unui bilet de avion în această vară a fost de 147 euro, similar cu cel din 2019 şi a crescut cu 35% faţă de 2020, când a atins un minim de 107 euro.
Oraşele europene au revenit în vogă în sezonul estival, Paris, Londra sau Madrid fiind printre preferatele românilor ce au achiziţionat bilete de avion prin intermediul Vola.ro.
Potrivit companiei, în acest an, peste 35% dintre zborurile din sezonul de vară au fost modificate sau anulate, comparativ cu maximum 5% în 2019.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
S-a observat totodată o preferinţă clară către destinaţii interne, România fiind constant a doua cea mai rezervată rută la nivel de ţară.
"Vânzările de biletele de avion din vara anului 2021 se apropie de nivelul pre-pandemic, deşi efectele pandemiei sunt încă evidente la nivel de industrie. După ce lockdown-ul global şi nenumăratele schimbări în ceea ce priveşte condiţiile de călătorie au produs efecte dramatice pentru industria de transport aerian de pretutindeni, sezonul estival de anul acesta a venit ca o gură de aer proaspăt pentru jucătorii din turism. Astfel, compania Vola.ro a emis bilete de avion pentru aproape 100.000 de clienţi în perioada iunie-august 2021, nivel ce reprezintă aproximativ 95% din cel atins în 2019 şi în creştere cu peste 200% faţă de 2020", arată compania.
Printre principalele cauze ce au favorizat o revenire accelerată a cererii turistice în perioada analizată se numără anunţurile legate de redeschiderea multiplelor destinaţii din Europa, condiţiile de călătorie simplificate odată cu eliberarea certificatelor verzi, precum şi un număr mai scăzut de cazuri COVID pe timpul verii, care, împreună cu numărul în creştere de persoane vaccinate, au dat românilor o mai mare încredere în a-şi relua călătoriile.
De asemenea, turiştii se acomodează cu volatilitatea condiţiilor pandemice de călătorie, cu formularele online de completat, cu testele COVID sau antigen mult mai uşor de efectuat şi la preţuri mult mai mici decât în urmă cu ceva luni, iar aceste aspecte se observă la nivelul rezervărilor.
Provocarea acestui sezon au reprezentat-o anulările şi modificările de program de zbor. Peste 35% dintre zborurile din sezonul de vară au fost afectate.
Potrivit specialiştilor Vola.ro, deşi vânzările de bilete de avion se apropie de nivelul prepandemic în cazul agenţiei de turism online, la nivelul industriei aviatice, volumele se situează mult sub valorile aşteptate. În plus, schimbările impuse de autorităţi au limitat cererea la nivel european, determinând instabilităţi cu privire la operarea zborurilor. Drept urmare, dacă în 2019 doar maximum 5% dintre zboruri sufereau modificări sau erau anulate, în 2021 peste 35% dintre zborurile din sezonul de vară au fost afectate de întârzieri sau anulări.
Italia, Spania şi Marea Britanie, în topul preferinţelor românilor în sezonul estival
Destinaţiile preferate de români în perioada iunie-august 2021 rămân în mare parte neschimbate, în top 5 ţări fiind, conform specialiştilor Vola.ro, ţări cu mari comunităţi de români.
"Astfel, principalele destinaţii externe spre care s-au îndreptat turiştii români în această vară regăsim ţări precum Italia, Spania, Marea Britanie, Germania, Franţa şi Belgia, la care se adaugă şi Grecia, unde se practică preponderent turismul de relaxare şi agrement, în timp ce spre celelalte destinaţii menţionate vorbim şi de vizitarea rudelor şi prietenilor din străinătate, ori despre revenirea din vacanţa petrecuta acasă şi întoarcerea la locul de muncă de peste hotare", arată compania.
Preţul mediu al verii 2021 a fost de 147 euro, iar ruta cea mai vândută a fost Bucureşti – Londra şi retur.
În primele două luni de vară, Grecia s-a aflat chiar în top 10 rute achiziţionate pe Vola.ro, însă, odată cu trecerea acestei ţări pe lista roşie la începutul lunii august, numărul rezervărilor spre această destinaţie a scăzut cu 34%.
Un scenariu în antiteză a fost observat, pe de altă parte, în cazul Marii Britanii, ţară care, la finalul lunii iulie, a eliminat obligativitatea carantinei pentru români, ceea ce a determinat o creştere substanţială în iulie şi august, devenind astfel cea mai vânduta rută dus-întors, preţul mediu al unui bilet de avion pe această rută fiind de 124 de euro, la un nivel similar cu preţul plătit pentru rute interne, anume 113 de euro.
În acelaşi timp, pentru un bilet spre Spania, românii au plătit, în medie, 321 de euro, iar pentru Italia aproape jumătate, 167 de euro.
Biletele spre Grecia au costat, în medie, 200 de euro, însă mulţi români au ales să călătorească spre Elada cu maşina personală. In general, preţurile medii au revenit la valorile pre-pandemie după ce au atins un minim în vara anului 2020.
Românii au preferat biletele de avion rezervate last minute
Conform statisticilor Vola.ro, vacanţele în capitalele europene au revenit în voga în această vară. Oraşe foarte populare la nivel mondial, precum Paris, Londra, Madrid, Barcelona, Roma, Milano şi chiar ţările nordice au fost din nou în topul preferinţelor turiştilor români, ce au ales să achiziţioneze biletele spontan, în funcţie de evoluţia pandemiei şi schimbările de pe listele semafor comunicate de autorităţi.
Concret, în lunile iulie şi august, timpul dintre momentul achiziţiei şi zbor a scăzut cu 35% faţă de luna iunie.
De îndată ce autorităţile române au anunţat ridicarea restricţiilor pentru evenimente, trei festivaluri din Cluj-Napoca şi-au anunţat redeschiderea, ceea ce a declanşat o creştere vizibilă a cererii de bilete de avion pe această rută în lunile iulie şi august.
“Marea provocare a acestui sezon a fost să gestionăm operaţional numărul mare de solicitări şi întrebări în urma zborurilor anulate sau modificate de companiile aeriene. Concret, peste 35% dintre zboruri au fost afectate de schimbări şi anulări şi întreaga industrie s-a străduit să facă faţă acestei instabilităţi. Cu toate acestea, am vândut aproape 100.000 de bilete, la 95% din volumele lui 2019. Şi volumul de interacţiuni cu clienţii a crescut de 5 ori, ceea ce ne-a determinat sa ne mărim echipa cu 50% pentru a gestiona eficient toate schimbările survenite şi pentru a oferi asistenţa necesară clienţilor noştri”, a declarat Claudia Tocilă, director de marketing la Vola.ro.
În 2019, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10,6 milioane de euro la un volum de tranzactii de 71 milioane euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.