Agenţia online de turism Vola.ro a anunţat joi că a atins deja pragul de 90% din vânzările de bilete de avion din anul 2019 şi consideră că certificatul verde european va aduce un val suplimentar de rezervări de vacanţe şi bilete de avion.
"1 din 5 zboruri cu plecare din România suferă cel puţin o modificare a orarului de zbor. 1 din 15 pasageri îşi greşeşte rezervarea efectuată şi are nevoie de asistenţă în a remedia informaţiile introduse eronat. Timpul de aşteptare în aeroporturile din ţară este dublu faţă de acum 4 luni. Acestea sunt statisticile începutului de sezon de vârf care a adus celei mai mari platforme de rezervări de bilete de avion din Romania creşteri substanţiale faţă de vara anului trecut şi un rulaj de aproximativ 90% comparativ cu vânzările de bilete de avion din vara anului 2019", arată datele Vola.ro.
Vânzările de bilete de avion se apropie de pragul de 90% faţă de anul 2019, spun reprezentanţii companiei.
"Tendinţele în turism arată deja revenirea la obiceiurile de consum existente înainte de pandemie, cum ar fi city-break-urile, vacanţele active şi de explorare a regiunilor turistice europene. Eliminarea restricţiilor pentru cei vaccinaţi, condiţiile mult mai lejere pentru călătorii, relaxarea restricţiilor pandemice la nivel european şi introducerea paşaportului european de vaccinare au dus la o creştere a interesului românilor pentru călătorii şi la un volum aproape de nivelul anului 2019 pentru Vola.ro", spun aceştia.
Redeschiderea Europei a generat un val de rezervări din partea românilor care îşi doreau să călătorească, dar care erau descurajaţi de limitările impuse de autorităţi. În condiţiile unui număr de zboruri cu până la 33% mai mic decât în anul 2019 şi al reducerii efectivelor de personal din aeroporturi şi din echipele companiilor aeriene, sezonul de vară pune o presiune imensă pe întreaga industrie.
„Odată cu numărul biletelor de avion vândute zilnic care este într-o continuă creştere, ne confruntăm în prezent şi cu limitări impuse de schimbările operate de companiile aeriene, de amânări sau anulări de zboruri pe ultima sută de metri, cu lipsa de exerciţiu a românilor care în ultimul an nu şi-au mai rezervat bilete de avion şi subdimensionarea personalului aeroportuar. Din acest motiv tragem un semnal de alarmă tuturor celor care vor să călătorească în această vară să îşi facă rezervările din timp şi să verifice constant statusul zborului lor şi condiţiile de călătorie determinate de pandemie, să încheie asigurări de călătorie care să acopere şi să despăgubească eventualele modificări neplanificate şi să se asigure că optează pentru variantele de bilete de avion cu flexibilitate în ceea ce priveşte data călătoriei. În ultimele săptămâni am mărit cu 20% numărul colegilor care asigură partea de asistenţă online şi încercăm să acoperim parte din lipsurile cu care se confruntă industria aeronautică la nivel european", a afirmat Daniel Truică, CEO Vola.ro
El afirmă că certificatul verde european va aduce un val suplimentar de rezervări de vacanţe şi bilete de avion.
"Fiecare pas făcut de autorităţile europene sau naţionale în direcţia organizării călătoriilor în contextul pandemic a însemnat o creştere a cererii de pachete turistice sau bilete de avion. Astfel, introducerea Certificatului Verde European, care atestă imunitatea în faţa COVID-19, va facilita călătoriile în perioada următoare şi va contribui la eficientizarea întregului proces de verificare a documentelor necesare unei călătorii în perioada pandemică. Certificatul digital nu este dedicat doar celor vaccinaţi. Acesta poate fi obţinut atât de persoanele vaccinate, cât şi de cele care au un test antigen/PCR negativ sau care au trecut deja prin infectarea cu virusul COVID-19 şi va reprezenta astfel dovada îndeplinirii condiţiilor de intrare într-un anumit stat", arată Vola.ro.
Compania enumeră mai multe lucruri pe care le pot face românii care îşi doresc să călătorească în perioada următoare pentru o vacanţă fără griji.
"1. Atenţie sporită în procesul de rezervare al biletelor de avion. 1 din 15 români introduce cel puţin o informaţie greşită în rezervarea biletelor de avion, situaţie care necesită demersuri suplimentare pentru modificarea sau validarea rezervării şi uneori chiar costuri suplimentare pentru pasager. 2. Urmărirea periodică a situaţiei zborului achiziţionat. În ultimele săptămâni, 1 din 5 zboruri a suferit cel puţin o modificare a orarului de zbor, de aceea este necesară urmărirea periodică a situaţiei zborului ales. 3. Verificarea constantă a condiţiilor de călătorie la destinaţie şi la retur. Deşi din ce în ce mai multe ţări ridică restricţiile pentru călătorii români, acestea încă sunt într-o continuă schimbare sau pot suferi modificări şi este în responsabilitatea călătorilor şi nu a operatorilor de turism să le verifice şi să se asigure că le îndeplinesc. 10% din interacţiunile cu operatorii de turism sunt despre condiţiile de călătorie, informaţii care se pot afla la o căutare online pe site-ul MAE.ro. Călătorii sunt sfătuiţi să îşi ia informaţii doar din surse oficiale şi să completeze corect şi complet toate documentele solicitate de statul în care intenţionează să călătorească pentru a evita producerea unor eventuale controale suplimentare şi întârzieri la punctele de frontieră", menţionează compania.
De asemenea, turiştii pot planifica integral zborul încă din momentul rezervării.
"Mulţi pasageri adaugă multiple servicii adiţionale post rezervare: bagaje, locuri, asigurare, check-in. Vola.ro sfătuieşte călătorii să planifice cu atenţie rezervarea deoarece adăugarea acestor servicii ulterior creşte costurile rezervării finale. Adăugând toate serviciile adiţionale dorite încă de la momentul rezervării optimizează costul final plătit pentru călătorie", mai precizează compania.
Potrivit Vola.ro, timpul de aşteptare în aeroport creşte cu până la 50% în sezonul de vară.
"Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de aşteptare în aeroport poate creşte cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este şi sezonul de vară. Astfel, dacă în mod normal pentru formalităţile de check-in, control de securitate şi îmbarcare erau recomandate 1,5 - 2 ore înainte de ora anunţată de decolare, în contextul aglomerării aeroporturilor şi al personalului aeroportuar mult subdimensionat, Vola.ro recomandă turiştilor români ca în această perioadă să îşi ia o marjă de cel puţin 2,5 – 3 ore înainte de ora decolării", arată compania.
În luna august, 2020, Vola.ro a lansat Vola Boats, un serviciu de închiriat ambarcaţiuni dezvoltat în parteneriat cu Boataround.
În 2019, Vola.ro a avut o cifra de afaceri de aproximativ 10,6 milioane de euro la un volum de tranzacţii de 71 milioane euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.