În luna iulie, comparativ cu luna iunie, s-a înregistrat o scădere cu 77% a numărului de plecări afectate de întârzieri sau modificări, potrivit specialiştilor agenţiei de turism online Vola.ro. Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt si Lisabona.
”Prima jumătate a sezonului turistic de vară a fost marcată de numeroase probleme în aeroporturi şi în operarea zborurilor. Anulări de zboruri, modificări de ultim moment al orarului de zbor, pierderi de bagaje, au devenit frecvente în acest început de sezon. În pregătirea celei mai aglomerate luni turistice din an, luna august, specialiştii Vola.ro au analizat trendul anulărilor şi modificărilor de zboruri şi perspectivele pentru următoarele 6 săptămâni. Situaţia de pe aeroporturi se stabilizează în plin sezon, după o perioadă de haos, greve şi schimbări”, arată Vola.ro.
Potrivit specialiştilor agenţiei de turism online Vola.ro, în luna iulie comparativ cu luna iunie s-a înregistrat o scădere cu 77% a numărului de plecări afectate de întârzieri sau modificări. Altfel spus, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate datorită faptului că situaţia de pe aeroporturi este considerabil îmbunătăţită faţă de prima lună de vară când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulari.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acest lucru se datorează faptului că tot mai multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal, să fluidizeze procesele şi să optimizeze orarele de zbor, cele mai multe situaţii neplăcute apărând ca urmare a crizei forţei de muncă (atât personal la sol, cât şi echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar şi a cererii peste aşteptări.
”Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt si Lisabona. Din acest motiv s-a şi observat o creştere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile Europene. Aeroporturile mai mici, aşa cum este şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, au fost afectate într-o mai mică măsură de situaţii neprevăzute precum anulări sau modificări”, mai arată Vola.ro.
Aeroportul Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune din Europa - doar 10% dintre zboruri au fost amânate şi 1,7% anulate.
Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, din totalul de 2.323 de curse, 731 de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 30 de minute în cea de-a doua săptămână a acestei luni, reprezentând 31% dintre cursele existente. Cu toate acestea, comparativ cu prima săptămână a lunii iulie, numărul curselor cu întârzieri cu 24% mai mic, ceea ce indică o stabilizare a situaţiei pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Aeroportul Internaţional Henri Coandă a avut doar 10% de zboruri întârziate din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile cele mai mari din Europa, care se confruntă cu probleme majore în primele 2 luni ale acestui sezon estival. La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate. Cu toate acestea, traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la Bucureşti fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, circa 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.
”În încercarea de a răspunde industriei volatile şi solicitărilor clienţilor care îşi doresc să fie acoperiţi de riscurile anulărilor şi modificărilor de zboruri, Vola.ro a lansat pe piaţă produse cu ajutorul cărora turiştii să poată diminua eventualele pierderi financiare. Astfel, în cazul în care compania aeriană anulează zborul, există serviciul Vola Fast Refund, prin care turiştilor li se rambursează costul biletului de avion în procent de 100% în maximum 24 de ore. O parte dintre clienţii Vola.ro testează în aceste zile un nou serviciu care îi ajută pe clienţii Vola să-şi continue călătoria şi să primească alternative de zbor gratuite în cazul anulărilor sau întârzierilor, fără cheltuieli suplimentare - Vola Trip Protect”, mai arată compania.
În 2015, Vola.ro a primit o investiţie de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, acelaşi fond care a mai investit în Romania în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot şi Vector Watch.
În 2019, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10,6 milioane de euro la un volum de tranzacţii de 71 milioane euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.