Vivre Deco, magazin online de mobilă şi decoraţiuni, anunţă iniţierea procedurilor de concordat preventiv ca măsură pentru protejarea şi redresarea business-ului. Compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri de 18% în 2021 şi de 45% în primul semestru din acest an.
”Vivre Deco anunţă iniţierea procedurilor de concordat preventiv ca măsură pentru protejarea şi redresarea business-ului, în condiţiile în care post-pandemie piaţa de home&deco a înregistrat o scădere medie de peste 20%. În 2020 Vivre Deco înregistra o creştere conjuncturală record de 52% a cifrei de afaceri, care a stat la baza unor planuri pentru expansiunea business-ului, însă în 2021, odată cu ridicarea restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri, de 18% în 2021 şi de 45% în primul semestru din 2022”, anunţă compania.
Vivre va beneficia de serviciile PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, divizia de restructurare a PwC România, specializată în oferirea de servicii de transformare sustenabilă şi restructurare a business-urilor, care va asista compania pe parcursul procedurii de concordat preventiv.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Pentru a putea asigura transformarea modelului de business pe baze sustenabile şi pentru a-şi onora în continuare obligaţiile faţă de clienţi şi parteneri, Vivre Deco SA a demarat formalităţile procedurii de concordat preventiv. Această iniţiativă permite continuarea măsurilor de restructurare a business-ului în vederea redresării”, precizează compania.
Vivre Deco este deţinută în proporţie de 51,81% de Neogen SA, alături de Advisory Delta SRL (43,37%) şi Nagy Vajda Andras Peter (4,82%). Acţionarul majoritar, Neogen SA, a contribuit cu peste 2,5 milioane euro în 2022 pentru susţinerea business-ului şi va continua să contribuie cu încă 1 milion de euro pe parcursul acestei proceduri.
Compania a înregistrat în primul semestru afaceri de 70,7 milioane lei, cu 45% mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, şi o pierdere de 18,6 milioane lei, de la un minus de 17 milioane lei în primul semestru din 2021.
”În a doua jumătate a anului trecut noua echipă de conducere a luat o serie de măsuri care au ca scop crearea unui teren solid care să permită companiei depăşirea acestei perioade. Printre aceste măsuri se numără: Ajustarea dimensiunii echipei Vivre Deco în raport cu noile condiţii de piaţă şi de business, cu un impact direct în cheltuielile salariale de minus 29% în prima jumătate a anului 2022; Eficientizarea cheltuielilor de marketing şi promovare în contextul contractării pieţei de home&deco. Astfel, costul cu activitatea de marketing şi promovare a înregistrat o scădere de 35% în primul semestru al anului 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior; Reducerea costurilor logistice cu depozitarea cu până la 40%, pe fondul redimensionării business-ului în noul context de piaţă”, mai arată compania.
Vivre Deco a înregistrat o pierdere de 84,7 milioane lei în exercitiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, ca efect al creşterii competitiei pe piata online, contracţiei pieţei de e-commerce odată cu relaxarea interdicţiilor din pandemie şi creşterea de costuri operaţionale (materii prime, salarii, combustibil) generate de criza transportului din China şi a presiunii inflaţioniste. În 2020, compania avusese un profit de 7,4 milioane lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.