Premierul Viorica Dăncilă participă, luni dimineaţă, la Craiova, la Forumul Industriei Auto Europene 2019 şi va vizita fabrica Ford.
Conform agendei premierului, Dăncilă participă, de la ora 9.00, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, iar la 10.45 va vizita fabrica Ford din Craiova, împreună cu mai mulţi membri ai Cabinetului.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
La final, Viorica Dăncilă va face declaraţii de presă.
În urmă cu un an, într-un interviu acordat RFI, preşedintele Ford Romania, britanicul Ian Pearson, îşi mărturisea angajamentul total faţă de uzina de la Craiova, dar sublinia că autorităţile române trebuie să îşi respecte angajamentele, în special pe cele legate de dezvoltarea infrastructurii rutiere şi ferate. "Am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", a afirmat el.
„Toţi reprezentanţii industriei auto aşteaptă cu nerăbdare ca autostrada dintre Piteşti şi Sibiu să fie gata la termen. La fel de importantă este şi calea ferată dintre Craiova şi Timişoara şi Craiova şi Calafat. (...) Orice companie are un plan de afaceri şi priveşte spre viitor. Stabilitatea şi predictibilitatea din partea Guvernului sunt lucruri importante pentru noi. Întotdeauna sunt schimbări, schimbarea este un lucru bun, dar am vrea ca Guvernul român să spună clar care este planul său pentru viitor şi să se ţină de cuvânt", declara CEO-ul Ford.
Fabrica Ford de la Craiova a produs peste 140.000 de maşini în 2018, iar compania a demarat la finalul anului trecut programul de recrutări pentru uzina din România, pentru 1.700 de noi angajaţi, fabrica având deja 4.400 de lucrători. Ford ar urma să producă la fabrica de la Craiova viitorul SUV, care ar putea să se numească Puma şi să fie prezentat în toamnă la salonul de la Frankfurt.
Pe de altă parte, vineri, Ford Europa a anunţat că vrea să scadă cu 5.000 numărul angajaţilor din Germania, ca parte a unu plan de revenire a diviziei de profitabilitate. De altfel, Ford se află într-un proces de restructurare în Europa. Astfel, s-a luat decizia închiderii unei fabrici din Franţa şi vor fi limitate operaţiunile din Marea Britanie şi Rusia.
La nivel european, Ford are 53.000 de angajaţi, dintre care 24.000 sunt în Germania. În fiecare an, compania vinde peste un milion de maşini în Europa.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.