Veniturile totale ale Grupului BRD au crescut cu 7,5% în primul trimestru, la 810 milioane lei, în timp ce profitul net a urcat cu 18%, la 263,2 milioane lei, faţă de 222 milioane lei în trimestrul 1 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Separat, banca a raportat în primele trei luni ale anului un venit bancar net de 765,3 milioane lei (de la 714 milioane lei în 2021) şi un profit net de 245,6 milioane lei, comparativ cu 218,1 milioane lei în perioada similară din 2021.

”Veniturile totale ale Grupului BRD au atins 810 milioane lei, mai mari cu +7,5% faţă de T1 2021. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creştere sensibilă (+9,8% an/an), susţinută de o dinamică foarte bună a volumelor de credite, în timp ce efectul pozitiv al creşterii ratelor de dobândă începe să se reflecte progresiv asupra veniturilor. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 3,4% faţă de anul precedent, beneficiind de volume mai mari de tranzacţii ale clienţilor care au compensat presiunea asupra preţurilor serviciilor bancare zilnice şi tranzacţionale”, anunţă banca.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Cheltuielile operaţionale au totalizat 460 milioane lei în primul trimestru al anului. Creşterea acestora a fost menţinută la +2,1%, excluzând contribuţia mai mare cu 40% la Fondul de Garantare a Depozitelor şi la Fondul de Rezoluţie (69,2 milioane lei, recunoscută integral în T1 2022, faţă de 49,4 milioane lei în 2021).

Cheltuielile cu personalul au crescut cu 2,5% pe fondul efectului de preţ indus de creşterea salariilor, compensat doar parţial de continuarea reducerii structurale de personal. Alte cheltuieli au înregistrat doar o creştere moderată (+1,5% an/an), în principal pe seama impactului deja vizibil al inflaţiei asupra utilităţilor, şi a costurilor de comunicare.

“Economia românească a înregistrat o revenire solidă în 2021. În primul trimestru din 2022, inflaţia şi războiul din Ucraina şi-au pus amprenta asupra perspectivelor, atât FMI, cât şi Banca Mondială reducând estimările de creştere a PIB-ului României pentru 2022 la aproximativ 2%. Aşteptările pozitive sunt legate de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Într-un context din nou provocator, BRD rămâne pe deplin angajată în îndeplinirea rolului său esenţial de a finanţa economia într-un mod responsabil. În primul trimestru al anului 2022, creditarea a fost intensă pe toate segmentele. Finanţarea companiilor a înregistrat un avans solid, de două cifre, în dinamică anuală, atât pentru IMM-uri (+30%), cât şi pentru marile companii (+13%). BRD a continuat să susţină în mod activ Programul IMM Invest, ajungând la 2,5 miliarde de lei credite aprobate. Creditele nou acordate persoanelor fizice au atins un record al primului trimestru în 2022, creditele pentru locuinţe înregistrând cea mai bună producţie trimestrială din istorie, un remarcabil +139% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Bazându-se pe o activitate dinamică de creditare şi de tranzacţionare, Grupul BRD a obţinut în primele trei luni ale anului o performanţă financiară solidă. Venitul net bancar a fost mai mare cu 7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, în timp ce creşterea costurilor a fost controlată, în pofida inflaţiei deja cu impact” , a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Depozitele clienţilor au atins 53,3 miliarde lei, mai mari cu 3,8% faţă de anul trecut. Avansul depozitelor retail (3,4% an/an) a beneficiat de intrări mai mari în conturile la vedere ale persoanelor fizice şi de contribuţia importantă a resurselor companiilor foarte mici (+16,5% an/an). Creşterea depozitelor companiilor (+4,8% an/an) s-a bazat pe un avans de două cifre al depozitelor IMM (+14,2% an/an).

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 499 de unităţi. Activele totale ale băncii au ajuns la 71 de miliarde de lei la sfârşitul lunii martie 2022. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi peste 30 de milioane de clienţi, persoane fizice, companii şi investitori instituţionali, în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franţa, Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii, Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.