Veniturile Facebook au depăşit estimările analiştilor în trimestrul al doilea, iar compania anticipează creşterea în continuare a veniturilor din publicitate, în condiţiile în care companiile au recurs la instrumentele de publicitate digitală ale platformei în pofida unui boicot fără precedent împotriva sa şi a crizei economice provocate de pandemia de coronavirus, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acţiunile Facebook au avansat joi cu 7% în timpul tranzacţiilor care au avut loc după închiderea oficială a bursei, după ce operatorul celei mai utilizate platforme de socializare din lume a raportat o creştere de 11% a veniturilor, cea mai mică din istoria sa, dar totuşi cu mult mai mare faţă de avansul de 3% anticipat de analişti, conform datelor IBES ferite de firma Refinitiv.

Vânzările de publicitate, care reprezintă aproape toate veniturile Facebook, au urcat cu 10%, la 18,3 miliarde de dolari, pentru că oamenii aflaţi în izolare la domiciliu au petrecut mai mult timp online, iar companiile s-au reorientat rapid către comerţul electronic.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Numărul utilizatorilor activi lunar a crescut la 2,7 miliarde, peste aşteptările de 2,6 miliarde.

Rezultatele au fost publicate la o zi după ce directorul general Mark Zuckerberg a fost ţinta criticilor într-o audiere a unei comisii din Congresul SUA, alături de şefii Apple, Amazon şi Google, pentru că ar abuza de poziţia dominantă deţinută pe piaţă.

Într-o conferinţă cu investitorii, directorii Facebook au criticat cererile pentru o reglementare mai agresivă a activităţii companiei şi boicotul serviciilor de publicitate ale companiei din luna iulie, care a avut rolul să preseze compania să ia măsuri mai ferme împotriva răspândirii urii pe platformele sale.

Zuckerberg a spus este este ”tulburat” de apelurile ”de a urmări” publicitatea online ţintită.

”Acest lucru ar reduce oportunităţile pentru firmele mici atât de mult încât se va simţi la nivel macroeconomic. Asta vor politicienii în mijlocul recesiunii provocate de pandemie?”,  a întrebat Zuckerberg.

El a respins şi obiectivul boicotului, afirmând că este o mare diferenţă ”între experienţa majorităţii oamenilor care folosesc serviciile companiei şi impresia avută atunci când citeşti majoritatea comentariilor despre Facebook”.

Compania pare să nu fi fost afectată de campanie, care a atras sprijinul unor advertiseri mari, între care Unilever, Starbucks şi Coca-Cola.

Facebook a anunţat că vânzările de publicitate din primele trei săptămâni ale lunii iulie au crescut cu 10% în termeni anuali, în conformitate cu ritmul aferent unui trimestru al doilea, şi a anticipat că creşterea veniturilor din publicitate din trimestrul al treilea va corespunde cu această evoluţie, fiind peste estimprile analiştilor.

 

Aproximativ 1.100 de companii s-au alăturat boicotului. Cu toate că între acestea s-au aflat unii dintre cei mai mari clienţi ai Facebook, marea majoritate a veniturilor din publicitate ale companiei provin de la afaceri mici.

Zuckerberg a spus că observatorii ”au presupus în mod greşit că afacerea noastră depinde de câţiva advertiseri mari”.

Debra Aho Williamson, analist principal la eMarketer, consideră că divizia Instagram a Facebook a jucat ”un rol major” în ajutarea companiei să suporte impactul pandemiei.

”Deşi Facebook nu publică detalii referitoare la veniturile Instagram, credem că Instagram a devenit rapid un contributor important la veniturile totale ale companiei, iar acest succes ajuta în ansamblu Facebook”, a spus analista.

Facebook a obţinut rezultate mai bune decât cele ale Google, divizie a grupului Alphabet, cel mai mare vânzător de publicitate online, care au depăşit estimările, dar nu cu mult. Vânzările trimestriale ale Google au scăzut pentru prima oară în istoria de 16 ani a acesteia în calitate de companie publică.

Facebook a temperat totuşi aşteptările pentru restul anului, afirmând că schimbările de confidenţialitate introduse de producători de dispozitive mobile precum Apple ar putea afecta accesul la datele pe care le foloseşte pentru reclamele personalizate.

Astfel de ”politici agresive” ar putea ”bloca accesul firmelor la o sursă de viaţă”, a avertizat directorul financiar al Facebook, David Wehner.

Costurile şi cheltuielile totale ale Facebook au crescut cu 4%, la 12,7 miliarde de dolari, în trimestrul al doilea, comparativ cu estimarea analiştilor, de 12,5 miliarde de dolari.

Compania face recrutări agresive de personal, în trimestrul al doilea angajând 4.200 de persoane, cele mai multe din istoria sa.

Profitul net al Facebook a atins 5,2 miliarde de dolari, respectiv 1,8 dolari pe acţiune, în cele trei luni încheiate pe 30 iunie. În urmă cu un an, compania a obţinut un profit net de 2,6 miliarde de dolari, rezultatul reflectând atunci un cost de 2 miliarde de dolari legat de un acord pentru închiderea unei investigaţii referitoare la confidenţialitatea datelor convenit cu Comisia Federală pentru Comerţ.

Analiştii anticipau un profit de 1,39 de dolari pe acţiune.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.