Facebook a ratat estimările referitoare la creşterea trimestrială a numărului de utilizatori şi a veniturilor, dar a raportat un profit peste aşteptări, pe fondul eforturilor de a-şi reveni după scandalurile legate de confidenţialitate, arată datele publicate marţi de companie, transmite Reuters.
Acţiunile Facebook au scăzut cu până la 5,2%, la 138,65 dolari pe unitate, imediat după anunţarea rezultatelor, dar au inversat declinul şi au crescut cu circa 3% în urma conferinţei cu investitorii, la care directorul financiar David Wehner a prezentat estimări uşor peste aşteptările analiştilor. Acesta a prognozat o creştere de o singură cifră, de nivel mediu, a veniturilor, comparativ cu trimestrul al treilea, aceasta fiind uşor mai bună faţă de previziunea făcută acum trei luni. Directorul a explicat că creşterea este alimentată de servicii care aduc Facebook mai puţini bani, că măsurile pentru confidenţialitatea datelor măresc costurile şi că Facebook se concentrează pe Stories, ceea ce reduce opportunităţile pentru impresii. Aceiaşi factori vor limita avansul veniturilor şi în 2019, a precizat el.
Profitul net atribuibil acţionarilor Facebook a crescut la 5,14 miliarde de dolari, respectiv la 1,76 dolari pe unitate, în trimestrul trei încheiat pe 30 septembrie, de la 4,7 miliarde de dolari, sau 1,59 dolari pe unitate, cu un an în urmă.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Analiştii anticipau un profit de 1,48 de dolari pe unitate, potrivit datelor firmei Refinitiv.
Numărul de utilizatori lunari activi a fost de 2,27 de miliarde de persoane, sub nivelul de 2,29 de miliarde estimat de analişti.
Încetinirea creşterii după ani de zile de rezultate incredibile a fost un motiv important de îngrijorare, iar creşterea slabă a numărului de utilizatori lunari amplifică această temere. Compania a avertizat că creşterea profitului şi a veniturilor ar putea fi cea mai slabă din ultimii ani.
Veniturile totale au urcat cu 33%, la 13,73 de miliarde de dolari, ratând la rândul său estimările analiştilor, de 13,78 de miliarde de dolari.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.