Mai mult de trei sferturi dintre români sunt îngrijoraţi de o eventuală criză economică care le-ar putea influenţa situaţia financiară, arată barometrul publicat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), potrivit căruia evoluţia inflaţiei a afectat unul din doi români.
”76% dintre români sunt îngrijoraţi de o eventuală criză economică care le-ar putea influenţa situaţia financiară”, reiese din rezultatele celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR - IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România (2022).
Inflaţia galopantă reprezintă un motiv de îngrijorare pentru 68% dintre respondenţi, urmată de război (64%), incendii şi accidente auto (61%) şi pandemie / îmbolnăviri (57%). Pe măsură ce înaintează în vârstă, proporţia celor care exprimă îngrijorare mare sau foarte mare faţă de eventualitatea survenirii unor evenimente nedorite creşte.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Totodată, cei care locuiesc în mediul urban şi cei cu venituri medii sunt mai curând îngrijoraţi de aceste aspecte.
Barometrul relevă şi faptul că evoluţia inflaţiei i-a afectat pe unul din doi români, în contextul în care puţin peste jumătate dintre respondenţi spun că în ultimul an veniturile le-au rămas la fel.
În ciuda evoluţiei economice, aproape 4 din 10 intervievaţi cred că vor economisi mai mult în următorul an, faţă de doar 2 din 10 respondenţi care declarau acest lucru în 2021. Similar cu anul trecut, depozitele bancare ar fi principalul loc unde şi-ar plasa disponibilităţile financiare, 4 din 10 alegând această metodă. De asemenea, un sfert dintre intervievaţi spun că ar investi în imobiliare.
„Acum, mai mult ca niciodată, este important pentru oameni să ştie că există metode de economisire sigure, disponibile oricui, cum ar fi planurile de protecţie financiară oferite de asigurările de viaţă. Asigurările pot reprezenta o soluţie eficientă de a conferi sustenabilitate întregului patrimoniu şi finanţelor unei familii”, a declarat Alexandru Ciuncan, director general UNSAR.
Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat pe un eşantion format din 1.000 respondenţi cu vârsta între 18-50 de ani, în mai 2022, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
Înfiinţată în 1994, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional.
Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federaţiei asigurătorilor şi reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.
Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.