Uniunea Europeană a anunţat marţi tarifele planificate pentru vehiculele Tesla importate din China vor fi reduse de la 20,8% la 9%, în timp ce pentru alţi producători de vehicule electrice vor fi reduse un număr de taxe de import, transmite CNBC.
În iunie, UE a declarat că va aplica tarife mai mari la importurile de vehicule electrice din China, despre care a considerat că beneficiază ”în mare măsură de subvenţiile neloiale” şi reprezintă ”o ameninţare de prejudiciu economic” pentru producătorii de vehicule electrice din Europa.
Comisia Europeană a anunţat o concluzie preliminară că lanţul valoric al vehiculelor electrice cu baterii din China ”beneficiază de subvenţii neloiale” şi a declarat că este în interesul UE să impună ”taxe compensatorii provizorii” asupra importurilor de vehicule electrice din China.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Comisia UE a dezvăluit marţi proiectul său de decizie ”de impunere de taxe compensatorii definitive la importurile de vehicule electrice cu baterii (BEV) din China”.
Organismul de reglementare a spus că, după ce a primit comentarii de la părţile interesate cu privire la tarifele sale planificate, va face ”o uşoară ajustare a taxelor propuse, pe baza comentariilor fundamentate cu privire la măsurile provizorii”.
Pentru vehiculele electrice produse de Tesla în China va fi aplicată o taxă de 9% la importurile în UE.
Aceasta este în scădere faţă de taxa anticipată de 20,8%, pe care UE a semnalat-o într-o decizie anterioară din iulie.
UE a declarat că a luat decizia de a acorda Tesla propria cotă a taxei individuale redusă, în calitate de exportator din China.
Aceasta vine după ce producătorul de vehicule electrice al lui Elon Musk a făcut ”o cerere fundamentată” către UE, ca tarifele planificate pentru vehiculele sale electrice fabricate în China să fie recalculate pentru a reflecta subvenţiile specifice pe care compania le primeşte în China.
Tesla nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii atunci când a fost contactată de CNBC, marţi.
Pentru BYD, firma de vehicule electrice susţinută de Warren Buffett, tariful a fost redus de la 17,4% la 17%; pentru Geely de la 19,9% la 19,3%, SAIC de la 37,6% la 36,3%.
BYD, Geely şi SAIC nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii în afara orelor de lucru din China.
Alte companii care cooperează cu UE în ancheta sa privind subvenţionarea masivă de către China a vehiculelor electrice se vor confrunta cu tarife de 21,3%, a spus comisia.
Aceasta este mai mare decât taxa de 20,8% cu care s-ar fi confruntat companiile care au cooperat în temeiul deciziei anterioare a UE din iulie. Cei care nu cooperează, vor plăti taxe de import de 36,3%. Aceasta este în scădere faţă de 37,6% anterior.
Uniunea Europeană a deschis, de asemenea, investigaţii pentru a stabili dacă producătorii chinezi de tehnologie curată comercializează produse pe piaţa UE la preţuri de dumping şi dacă companiile deţinute de China beneficiază în mod nedrept de subvenţii în timp ce operează în interiorul Uniunii Europene.
Iată care sunt alte inverstigaţii lansate de Uniunea Europeană împotriva Chinei
Oţel laminat
CE a deschis pe 16 mai o anchetă antidumping asupra produselor laminate plate din fier sau oţel placate sau acoperite cu staniu chinezesc.
Jurnalul oficial al UE spune că ancheta vine în urma unei plângeri din partea asociaţiei europene a oţelului Eurofer.
Ancheta urmează să fie încheiată în termen de 14 luni, cu posibila impunere de taxe provizorii în şapte până la opt luni.
IMPORTURI DE PARDOSELI DIN LEMN
CE a iniţiat o anchetă antidumping privind importurile de pardoseli din lemn pe 16 mai, în urma unei plângeri a Federaţiei Europene a Parchetului.
În investigaţie sunt cercetate panourile de parchet din lemn multistrat. Panourile din bambus, sau cel puţin cu stratul superior de bambus, sunt excluse, la fel ca şi panourile pentru podele cu mozaic.
DISPOZITIVE MEDICALE
CE a lansat o anchetă cu privire la achiziţiile publice din China de dispozitive medicale, a declarat jurnalul oficial al UE pe 24 aprilie. Ancheta este prima în cadrul Instrumentului de achiziţii internaţionale al UE, care urmăreşte să împiedice ţările să favorizeze în mod nedrept furnizorii interni.
În cazul în care Comisia constată că furnizorii europeni nu au acces echitabil la piaţa chineză, ar putea impune restricţii companiilor chineze de dispozitive medicale care vor licita în cadrul licitaţiilor publice din UE.
Ancheta urmează să se încheie în termen de nouă luni, deşi CE poate prelungi această perioadă cu încă cinci luni.
TURBINE EOLIENE
UE investighează subvenţiile primite de furnizorii chinezi de turbine eoliene destinate Europei, a declarat comisarul antitrust al blocului, Margrethe Vestager, pe 9 aprilie.
Acesta va analiza dezvoltarea parcurilor eoliene în Spania, Grecia, Franţa, România şi Bulgaria, a spus Vestager, fără a numi anumite companii.
China a spus că ancheta a fost ”discriminatorie” împotriva întreprinderilor chineze şi a susţinut protecţionismul.
PANOURI SOLARE
CE a închis în mai ancheta asupra ofertanţilor chinezi într-o licitaţie publică pentru un parc solar din România, după ce companiile investigate, Shanghai Electric şi o unitate a LONGi Green Energy Technology s-a retras din proces.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.