WhatsApp, aplicaţia de mesagerie deţinută de Meta Platforms, a fost de acord să fie mai transparentă cu privire la modificările aduse politicii sale de confidenţialitate introduse în 2021, a declarat luni Comisia Europeană, în urma plângerilor din partea organizaţiilor consumatorilor din Europa, transmite Reuters.
Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) şi Reţeaua europeană a autorităţilor de protecţie a consumatorilor au transmis WhatsApp anul trecut că nu a clarificat modificările într-un limbaj simplu şi inteligibil, încălcând legile europene.
Autorităţile naţionale de reglementare ale membrilor UE pot sancţiona companiile pentru nerespectarea legislaţiei.
WhatsApp a acceptat acum să explice modificările aduse contractelor utilizatorilor din UE şi modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile şi a fost de acord să afişeze vizibil posibilitatea ca utilizatorii să accepte sau să respingă modificările şi să se asigure că utilizatorii pot închide cu uşurinţă notificările pop-up privind actualizările.
De asemenea, compania a confirmat că datele personale ale utilizatorilor nu sunt partajate cu terţi sau alte companii Meta, inclusiv Facebook, în scopuri publicitare.
”Consumatorii au dreptul de a înţelege cu ce sunt de acord şi ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să folosească platforma”, a declarat comisarul pentru Justiţie, Didier Reynders.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.