Grupurile de Internet precum Facebook, divizia YouTube a Google şi Twitter trebuie să facă mai mult pentru eliminarea conţinutului extremist de pe platformele lor, a anunţat Comisia Europeană după o reuniune de miercuri, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Companiile care operează reţele de socializare au suplimentat semnificativ resursele alocate pentru eliminarea conţinutului violent şi extremist cât mai curând posibil, ca reacţie la creşterea presiunilor politice din partea guvernelor europene, în special din statele lovite de atacuri teroriste în ultimii ani.

Comisarul pentru securitate al UE, Julian King, a spus că, deşi s-au făcut progrese, sunt necesare eforturi suplimentare.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Nu am ajuns încă la destinaţie. Suntem de doi ani pe acest drum: pentru a ajunge la destinaţia finală, trebuie să ne intensificăm eforturile”, a spus King în discursul de încheiere a celei de-a treia reuniuni a EU Internet Forum, care reuneşte Comisia Europeană, statele membre, instituţii care aplică legea şi companii din sectorul tehnologiei.

UE a anunţat că va prezenta reglementări în domeniu anul viitor, dacă nu va fi mulţumită de progresele făcute de companiile de tehnologie pentru eliminarea conţinutului extremist. În Germania va intra în vigoare la 1 ianuarie o lege referitoare la conţinutul care propagă ura online.

Comisia Europeană vrea să evite ca statele naţionale să adopte legi separate, favorizând au abordare de auto-reglementare.

În vară, Microsoft, Facebook, Twitter şi YouTube au format un grup global de lucru pentru a-şi combina eforturile de înlăturare a conţinutului extremist de pe platformele lor, iar anul trecut au înfiinţat o bază de date cu imagini şi filme cu conţinut ”terorist”, care include în prezent 40.000 de semnături digitale.

Miercuri, membrii Internet Forum au prezentat un raport referitor la progresele făcute de companii şi Europol în detectarea şi eliminarea conţinutului extremist online.

Raportul încurajează companiile să elimine ”conţinutul terorist nou şi istoric şi să dezvolte soluţii pentru identificarea şi eliminarea conţinutului terorist” în decurs de 1-2 ore de la încărcare, dacă este posibil din punct de vedere tehnic, fără să fie compromise drepturile omului şi libertăţile fundamentale.

Comisia vrea ca aceste companii să folosească mai mult tehnologiile de detectare automată şi să intervină mai rapid în urma sesizărilor venite din partea statelor membre şi Europol.

Facebook a anunţat săptămâna trecută că elimină 99% din conţinutul legat de grupările Stat Islamic şi al Qaeda înainte de a fi solicitată să o facă.

Organizaţia non-profit The Counter Extremism Project (CEP) a apreciat că eforturile companiilor sunt încurajatoare, dar nu a susţinut puternic auto-reglementarea.

”În schimb, obiectivul EU Internet Forum ar trebui să fie crearea unor politici concrete la nivelul industriei de profil, referitoare la blocarea sau eliminarea rapidă a conţinutului ilegal şi punerea fermă în aplicare a politicilor respective”, a spus David Ibsen, director general al CEP.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.