Platforma Uber a anunţat, luni, că lansează, în ţările din Uniunea Europeană, funcţionalitatea de verificare facială în timp real - Real Time ID Check -, prin care va îndemna şoferii şi curierii parteneri să facă un selfie înainte de a intra în aplicaţie pentru a se asigura că şoferul care foloseşte contul este chiar cel înscris şi verificat. Prin această această nouă opţiune de siguranţă, Uber vrea să prevină piratarea conturilor şoferilor şi curierilor parteneri.
La începutul acestui an, Uber a lansat funcţionalitatea „Check Your Ride” pentru a le aminti călătorilor să verifice dacă fotografia şoferului şi persoana din maşină corespund.
Această funcţionalitate îi ajută pe utilizatori să fie vigilenţi şi să raporteze orice neregulă, sprijinind astfel investigaţiile companiei în identificarea potenţialelor greşeli privind fotografiile încărcate de şoferii sau curierii parteneri.
”Verificarea facială în timp real este o funcţionalitate foarte importantă pentru siguranţa pe aplicaţie. Cu ajutorul acesteia putem combate acte de fraudă, utilizarea necorespunzătoare a conturilor şi putem menţine o platformă mai sigură pentru toţi utilizatorii noştri, asigurându-ne că şoferii şi curierii parteneri sunt întocmai persoanele înregistrate”, a spus Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România.
Şoferii şi curierii parteneri vor fi rugaţi periodic să oprească într-un loc sigur pentru a-şi face un selfie care să confirme că fotografia de profil se potriveşte cu cea din contul Uber.
”Această solicitare poate apărea oricând: în momentul logării sau chiar între curse sau livrări. Dacă fotografiile nu se potrivesc sau dacă aceştia nu vor da curs verificării, contul le va fi blocat în timp ce echipa de suport investighează situaţia”, se arată în comunicat.
Verificările nu sunt planificate, însă un astfel de control poate avea loc automat şi dacă un utilizator raportează o nepotrivire a fotografiilor din aplicaţie.
”Pentru a proteja intimitatea tuturor utilizatorilor, şoferii şi curierii parteneri vor putea alege între o verificare automatizată care foloseşte tehnologie biometrică sau o verificare manuală din partea unui angajat Uber”, se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.