Twitter va facilita raportarea informaţiilor înşelătoare legate de procesul de votare la alegerile care vor avea loc în Marea Britanie pe 12 decembrie, la mai puţin de o lună de la intrarea în vigoare a interzicerii publicitării politice la nivel global, transmite Reuters.
Platforma de socializare este un instrument vital pentru candidaţi, partide politice şi jurnaliştilor să transmită informaţii şi să declanşeze dezbateri, dar a fost folosită şi pentru răspândirea de ştiri false, cum ar fi clipuri video manipulate şi pentru abuzarea şi ameninţarea unor persoane.
Compania a anunţat luna trecută că va opri reclamele politice, iar alegerile din Marea Britanie vor fi primul test major al acestei politic noi.
Twitter a anunţat luni că ia măsuri suplimentare pentru a se asigura că alegerile din Marea Britanie vor fi ”sănătoase, deschise şi sigure”.
Compania va lansa un instrument pentru ca oamenii să poată raporta informaţiile înşelătoare în mod deliberat despre procesul de votare, de exeplu cum trebuie să votezi sau să te înregistrezi la vot, sau informaţii false despre data sau timoul alegerilor.
”Am înfiinţat o echipă multi-funcţională pentru alegerile din Marea Britanie, care va proteja în mod proactiv integritatea discuţiilor legate de alegeri şi va identifica posibilele riscuri din partea unor persoane răuvoitoare.
Utilizatorii participanţi la dezbaterile eletorale vor putea să folosească un emoji personalizat pentru alegeri, activat de utilizarea unor hashtag-uri precum #GE19.
Directorul general Jack Dorsey a declarat luna trecută că platforma va interzice publicitatea politică.
Decizia Twitter a amplificat presiunea asupra Facebook, care continuă să permită reclamele politice, chiar şi pe cele care conţin informaţii false sau înşelătoare, Directorul general Mark Zuckerberg a spus că platforma de socializare nu doreşte să îngrădească dezbaterile politice.
Twitter va publica detalii despre interdicţie pe 15 noiembrie şi o va pune în aplicare pe 22 noiembrie.
Compania va creşte totodată investiţiile în sistemele care pot detecta abuzurile înainte ca acestea să fie semnalate de utilizatori, jumătate din tweet-urile abuzive fiind acum identificare de tehnologie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.