Turiştii români îşi uită în camerele de hotel hainele, ochelarii de soare, cheile, încărcătoarele sau chiar telefoanele mobile. Cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile, cum ar fi gelul de duş, săpunul, nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar, arată un sondal realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro. De asemenea, 48% dintre cei chestionaţi susţin că nu lasă niciodată bacşiş în cameră pentru personalul de curăţenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de servicii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În contextul în care hotelurile, pensiunile şi celelalte unităţi de cazare vor fi aglomerate în următoarea perioadă, platforma hotelieră online Travelminit.ro a realizat un amplu sondaj de opinie pentru turişti şi hotelieri, iar rezultatele sale trasează direcţii clare privind aşteptările din acest sezon.

Potrivit sondajului realizat de Travelminit.ro, atunci când vine vorba despre alegerea unei unităţi de cazare pentru concediu, turiştii ţin cont de următorii factori: preţul (votat de 79% dintre respondenţi), nivelul curăţeniei (ales şi el de 78% dintre respondenţi) şi facilităţile camerei (pentru care au votat 53% dintre respondenţi). Printre criteriile care le influenţează decizia de a alege un hotel sau o pensiune se mai numără şi: facilităţile hotelului, poziţionarea, personalul, restaurantul şi locul de parcare.

În ceea ce priveşte dotările pe care aceştia îşi doresc să le găsească în camera pe care au rezervat-o, balconul (79% din voturi), prosoapele (78% din voturi), aerul condiţionat (77% din voturi) şi produsele cosmetice hoteliere (62% din voturi) sunt în topul favoritelor turiştilor. Printre facilităţile pe care aceştia le mai apreciază se numără şi halatul de baie şi papucii, fierbătorul de apă, frigiderul, uscătorul de păr, televizorul şi fierul de călcat. Aceste detalii fac adesea diferenţa în ochii turiştilor, fiind dotări în care hotelierii pot investi pentru a atrage mai mulţi clienţi, dar şi pentru a-şi face strategia de preţuri.

”De asemenea, 48% dintre cei chestionaţi susţin că nu lasă niciodată bacşiş în cameră pentru personalul de curăţenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de servicii. Totodată, 73% dintre turiştii participanţi la sondaj nu au primit niciodată gratuit o cameră mai bună la unitatea de cazare rezervată. În funcţie de disponibilitate, în special în perioadele din afara sezonului, turiştii pot solicita un upgrade de cameră, o practică nu foarte des întâlnită în România, dar care ar putea contribui la fidelizarea clienţilor pe termen lung”, arată datele platformei.

În ceea ce priveşte costul suplimentar cauzat de pagubele create de oaspeţi, aceştia susţin că a fost unul minim: sub 500 de lei (40% dintre voturi) şi sub 1.000 de lei (29% dintre voturi), semn că turiştii respectă regulile unităţilor şi nu cauzează stricăciuni majore.

„O altă menţiune ţine de comportamentul general al acestora pe parcursul sejurului: cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile (gel de duş, săpun etc.), însă nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar”, spun reprezentanţii platformei.

Un alt aspect interesant ţine de gesturile frumoase pe care le fac turiştii atunci când sunt mulţumiţi de o unitate de cazare. Potrivit sondajului Travelminit.ro, cei mai mulţi scriu recenzii pozitive pentru hotelul sau pensiunea la care au fost cazaţi, însă unii merg şi mai departe de atât: lasă bacşiş, oferă flori personalului de la recepţie sau cumpără bomboane de ciocolată pentru echipă.

Cât despre lucrurile uitate adesea de turişti în cameră, hotelierii au menţionat următoarele: haine, ochelari de soare, chei, încărcătoare sau chiar telefoane mobile. De cele mai multe ori, aceştia se întorc după cele importante (telefoane sau încărcătoare), însă, atunci când sunt piese uşor de înlocuit, le lasă în urmă.

În ciuda scumpirilor anunţate de toţi operatorii din industria turismului, românii îşi doresc să se bucure din plin de sezonul estival, dovadă fiind numărul tot mai mare de rezervări pentru lunile de vară.

„Deşi suntem în plin sezon estival, încă avem disponibilităţi la cazări din toată România, inclusiv pe litoral, cea mai căutată destinaţie a verii. Momentul coincide şi cu acordarea voucherelor de vacanţă pe 2022, o măsură care îi va ajuta pe beneficiarii lor să se bucure de sejururi la preţuri accesibile. Merită menţionat şi faptul că cei care încă au vouchere rămase neutilizate din 2019 şi 2020 le mai pot folosi până la finalul lunii iunie pentru a achita integral sau un avans din sejurul lor în ţară. Totodată, Travelminit.ro a început sezonul estival cu numeroase campanii şi promoţii, aşa că ne aşteptăm la o vară plină şi la un număr crescut de rezervări”, spune Rita Szilveszter, online marketing expert Travelminit.ro.

În ciuda scumpirilor anunţate pentru acest sezon, turiştii îşi doresc să călătorească în ţară şi să se bucure de un sejur de vară.

Conform sondajului Travelminit.ro, 48.3% dintre ei au rezervat deja o cazare pentru vara aceasta, în timp ce 51.7% preferă să mai aştepte şi să vadă ofertele disponibile.

De curând, au început să fie încărcate şi cardurile de vacanţă pentru 2022, o acţiune care va avea un mare impact pe piaţa turismului, dar şi în rândul turiştilor care se vor putea bucura de vacanţe la tarife accesibile, graţie acestui stimulent financiar susţinut de stat.

Bineînţeles, şi hotelierii continuă să anunţe locuri disponibile la unităţile lor de cazare şi chiar să pregătească pachete cât mai atractive.

Potrivit sondajului Travelminit.ro, 42.2% dintre hotelieri au un grad de ocupare sub 30% pentru vară, 27.3% au ajuns la un grad de ocupare de 50%, 14.4% sunt la grad de ocupare de 80%, în timp ce 16% au sărit de 80% la gradul de ocupare, un procent ideal.

Colectarea datelor din acest sondaj de opinie a fost făcută în perioada 2-6 iunie 2022.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platforma şi acoperă o gama largă de cazare în toată ţară (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţă rezervărilor cu card de vacanţă. în 2021, Travelminit raportează 13,5 milioane de euro vânzări în România şi 16 milioane de vizite pe platforma.

Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi peste 350 de angajaţi.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.