Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, miercuri, că cere eurodeputaţilor români să susţină întoarcerea Pachetului Mobilitate 1, cu măsuri considerate restrictive şi protecţioniste, la Comisia Europeană (CE).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Patronatul consideră că Pachetul Mobilitate 1 nu poate intra în trialog fără o evaluare a impactului asupra pieţei de transport şi asupra mediului.

Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European - TRAN va decide joi soarta Pachetului Mobilitate 1, cuprinzând 3 dosare legislative de o importanţă majoră pentru viitorul transportatorilor rutieri români în Uniunea Europeană (UE) şi având totodată efecte importante asupra realizării obiectivelor europene şi globale urgente de protecţie a mediului.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”UNTRR solicită implicarea tuturor Eurodeputaţilor români pentru a determina membrii TRAN din respectivele lor grupuri politice să susţină întoarcerea celor 3 dosare fierbinţi ale Pachetului Mobilitate 1 la Comisia Europeana şi evitarea începerii trialogului pe actualul Pachet Mobilitate 1, pentru că adoptarea acestuia ar afecta grav activitatea transportatorilor români în UE, funcţionarea pieţei unice europene şi realizarea obiectivelor UE de decarbonizare a transporturilor”, se arată în comunicat.

Totodată, transportatorii consideră că desemnarea unui comisar român pentru portofoliul „Transporturi” va putea oferi României şi statelor est - europene oportunitatea unei abordări corecte a pachetului şi promovării unor soluţii echilibrate, pentru reducerea decalajelor create între statele membre estice şi cele occidentale.

”Reamintim că Pachetul Mobilitate 1, publicat în 2017 pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor vestice membre ale Alianţei Rutiere, nu a putut fi adoptat în legislatura europeană precedentă după aproape 2 ani de dezbateri aprinse la nivel european, din cauza mai multor prevederi periculoase de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor, propuse de Parlamentul European precedent, de Consiliu şi de Comisia Europeană fără o evaluare a impactului acestora asupra pieţei de transport şi asupra mediului”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.