Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a atras atenţia marţi Guvernului şi Parlamentului României că se doreşte modificarea legislaţiei asigurărilor RCA, ca urmare a unei scrisori secrete primite de la Comisia Europeană (CE) în data de 19 iulie, de punere în întârziere cu privire la normele referitoare la asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Este surprinzător faptul că o adresă cu un impact real pentru 6 milioane de consumatori din România, cumpărători de asigurări RCA, este ţinută la secret de către autorităţile române. Şi mai surprinzător este faptul că deşi actuala conducere ASF a restabilit ordinea în piaţa RCA prin promovarea actualei legislaţii, urmare a unei scrisori misterioase (confidenţiale) a Comisiei Europene, aceeaşi conducere propune modificări ce pot determina reintrarea în criză a pieţei RCA”, se arată în comunicat.

UNTRR a anunţat că se opune ferm modificării Legii 132/2017 în sensul eliminării tarifului de referinţă cât şi a eliminării limitei de 25% a cheltuielilor administrative şi de vânzare ale poliţei de asigurare, incluse în tariful de primă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Este cunoscut faptul că înainte de plafonarea tarifelor RCA şi de intrarea în vigoare a legii 132/2017, unii asigurători aveau cheltuieli administrative uriaşe de până la 80%, în condiţiile în care acestea includeau cheltuielile aferente tuturor liniilor de business. Reamintim că, în 2016, tarifele RCA depăşeau 5.000 de euro/an pentru un autocamion la clasa de bază B0 şi chiar peste 10.000 sau 20.000 euro pentru cele care înregistrau daune, indiferent de valoarea acestora”, se arată în comunicat.

UNTRR susţine că, pe baza formulei de calcul pe care companiile de asigurări declarau că o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale şi a datelor publice privind frecvenţa daunelor şi valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o primă de 1.000 - 1.100 euro per vehicul timp de 12 luni.

”Toate aceste companii se pare că au ascuns costurile altor produse de asigurare în cadrul costurilor RCA, întrucât aceasta este o asigurare obligatorie, iar clienţii, persoane fizice sau juridice, sunt captivi”, se arată în comunicat.

Transportatorii atrag atenţia că procentul actual de 25% al costurilor administrative sau alte componente din formula de calcul a tarifului de referinţă pot fi analizate fără anularea aplicării formulei de calcul a tarifului de referinţă din legea existentă, în caz contrar putând fi deschisă calea pentru practici de cartel pe piaţa RCA românească.

”În nicio piaţă liberă, companiile de asigurări nu ar fi putut creşte cu peste 700% valoarea de bază a tarifului RCA pentru autovehiculele comerciale în mai puţin de 3 ani. UNTRR solicită intervenţia fermă, cât mai urgentă a Guvernului şi Parlamentului României pentru ca legislaţia RCA să nu fie modificată, dar şi pentru desecretizarea scrisorii primite de la CE în data de 19 iulie 2018, întrucât este un subiect cu caracter public extrem de larg, având în vedere milioanele de clienţi afectaţi”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.