Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat, în 2022, o creştere de 12% faţă de 2021, ajungând la 75,55 milioane tone de la 67,5 milioane tone, a anunţat Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

CN APMC a transmis, luni, printr-un comunicat de presă, că în 2022 s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti.

“Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 75,55 milioane tone în anul 2022, o creştere de 12% faţă de 67,5 milioane tone în 2021, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti şi menţinându-se, astfel, trendul ascendent din ultimii ani”, a anunţat CN APMC.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Directorul general al companiei, Florin Vizan, a subliniat că cerealele reprezintă grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total.

”Cerealele reprezintă şi în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanţa devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane tone“, a declarat directorul general al CN APM SA Constanţa, Florin Vizan.

În traficul total, cerealele reprezintă 31,7%, urmate de petrol brut 12,57%, articole diverse 10,4%, produse petroliere 9,6%, minereuri de fier, deşeuri de fier 9,26%.

Din traficul total, 79,5% reprezintă trafic maritim şi 20,5% reprezintă traficul fluvial. Traficul maritim a crescut cu 16%, la valoarea de 60,1 milioane tone, iar cel fluvial, cu 15,4 milioane tone s-a menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în 2021.

Sursa citată a precizat că traficul de mărfuri pe relaţia Ucraina a totalizat, de la începutul războiului, 11,85 milioane tone, din care 5,4 milioane tone trafic fluvial şi 6,4 milioane tone, pe maritim. Cele mai mari cantităţi de mărfuri sunt cereale, dar au mai sosit în port şi echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier, containere.

Creşteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: seminţe uleioase (69,7%), minereuri de fier şi, deşeuri de fier şi oţel (47%), petrol brut (41,7%), produse chimice derivate din cărbuni şi gudron (37,7%), minerale brute sau prelucrate (36,8%), produse petroliere (33,4%), produse metalice (28,2%), articole diverse (28,2%), echipamente, maşini (12,4%), îngrăşăminte (9,5%).

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a menţionat că o creştere se înregistrează şi în cazul containerelor şi anume 7,9 milioane tone în 2022, faţă de 6,16 milioane tone în 2021 (creştere de 28,24%). Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în numărul de TEU-uri, respectiv 772.046 în 2022, comparativ cu 631.964 în 2021 (creştere de 22,16%).

De asemenea, scăderi de trafic au fost înregistrate, în principal, la minereuri şi deşeuri neferoase (69,7%), celuloză şi deşeuri de hârtie (48,3%), ciment, var nestins, materiale prefabricate pentru construcţii (23,8%), cartofii, legume şi fructe proaspete sau congelate (18%), animale vii, sfeclă de zahăr (6,3%).

În portul Constanţa zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 7,02 milioane tone, comparativ cu 2021, când s-au înregistrat 5,93 milioane tone, prezentând o creştere de 18%.

În portul Constanţa zona Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 278.442 tone, faţă de 338.472 tone în 2021.

În anul 2022, au făcut escale în porturile maritime româneşti 15.381 nave, faţă de 14.629 nave în 2021.

În portul Constanţa zona Constanţa, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 68,24 milioane tone, o creştere cu 11,5%, a mai transmis CN APMC.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.