Producătorul de panouri termoizolante, structuri zincate şi hale la cheie TeraSteel a anunţat miercuri că a înregistrat exporturi de 58% în 2019 şi că îşi continuă planurile de dezvoltare, atât în România, cât şi în Serbia, iar pentru acest an TeraSteel România şi Serbia îşi propun o cifră de afaceri de peste 350 milioane de lei şi o EBITDA de peste 44 milioane de lei.
”Pentru 2020, TeraSteel România şi Serbia îşi propun o cifră de afaceri de peste 350 milioane de lei şi o EBITDA de peste 44 milioane de lei. Totodată, compania îşi continuă direcţia de dezvoltare a prezenţei regionale prin consolidarea şi extinderea reţelei de distribuţie”, arată un comunicat al companiei/
În 2019, TeraSteel România şi Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate dintre companiile Grupului TeraPlast, iar cifra de afaceri a segmentului de panouri termoizolante a crescut cu 18% faţă de anul precedent, ajungând la 308,8 milioane de lei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În ceea ce priveşte EBITDA, aceasta a înregistrat o creştere de 42% faţă de 2018, până la 37,6 milioane de lei.
“Promovăm exportul pentru a reduce dependenţa României de importuri si pentru a reduce deficitul comercial care este in acest moment de peste 15 miliarde de euro. În pofida virusului Covid-19 care blochează spaţiul media şi atenţia cetăţenilor, angajaţii noştri din România, Slovacia, Ungaria, Macedonia, Polonia, Ucraina, Bosnia & Herţegovina şi Serbia îşi continuă în mod normal activitatea de producţie, vânzare şi distribuţie. În primele trei luni din an, atenţia noastră a fost să ne îndeplinim cifrele bugetate”, a declarat Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel.
La baza rezultatelor înregistrate în 2019 de TeraSteel stau optimizările în achiziţia de materii prime, precum şi creşterea gradului de utilizare a capacităţii de producţie din Serbia, unde compania încă are resurse importante de dezvoltare, spun reprezentanţii companiei.
Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% în 2019, când TeraSteel a vândut peste 3,8 milioane de metri pătraţi de panouri sandwich şi 7.500 de tone de structuri zincate.
”Dezvoltarea business-ului TeraSteel continuă şi în 2020. Una dintre direcţiile de dezvoltare pe care se concentrează producătorul în acest an este digitalizarea. TeraSteel introduce librării BIM (Building Information Modelling) pentru patru clase de produse Lead by TeraSteel”, adaugă ei.
Librăriile BIM reprezintă o resursă centrală de informaţii despre un produs sau o clădire, care formează o bază în luarea deciziilor pe întreaga durată a ciclului său de viaţă.
„Introducerea librăriilor BIM este un pas firesc, atât din perspectiva prezenţei regionale a produselor TeraSteel, cât şi a eficientizării proceselor. Fluxul de lucru digital sporeşte nivelul de coordonare şi colaborare între membrii tuturor echipelor implicate în proiect, fie că vorbim de arhitecţi, ingineri, fabricanţi sau beneficiari”, a declarat Cosmin Pătroiu.
Grupul TeraPlast este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a grupului se desfăşoară în compania independentă TeraPlast Recycling.
Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.