Compania naţională de transport aerian Tarom a anunţat marţi că în următoarele luni va depune un plan de restructurare, iar ajutorul pe care îl va primi din partea statului român, de 36,7 milioane euro, aprobat de Comisia Europeană, reprezintă primul pas din strategia de a restructura şi eficientiza compania.
Tarom a primit luni, 24 februarie, un ajutor de salvare în valoare de 36,7 milioane euro (în jur de 176 milioane lei), în urma aprobării de către Comisia Europeană în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.
”În următoarele luni compania va depune un plan de restructurare şi va înteprinde demersurile necesare pentru aprobarea acestuia şi obţinerea unui ajutor de restructurare. Implemetarea măsurilor de eficientizare vor transforma compania după trei ani într-o companie modernă şi eficientă orientată către pasageri”, arată Tarom într-un comunicat emis marţi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În februarie 2020, România a notificat Comisiei intenţia de a acorda Tarom un împrumut de salvare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 milioane lei).
”Măsura va contribui la asigurarea continuării operării companiei, în special pe numeroasele rute în care Tarom este singurul furnizor şi va evita perturbările pentru pasageri, fără a denatura concurenţa pe piaţa unică”, spun reprezentanţii companiei.
Aceştia afirmă că liniile directoare ale Comisiei privind ajutorul de salvare şi restructurare permit statelor membre să sprijine companiile aflate în dificultate, în special că măsurile de sprijin public sunt limitate în timp şi domeniu de aplicare şi contribuie la un obiectiv de interes comun.
Ajutorul de salvare poate fi acordat până la şase luni pentru a acorda timp companiei să elaboreze soluţii în situaţii de urgenţă.
Tarom se confruntă cu un deficit acut de lichidităţi
Tarom se confruntă cu un deficit acut de lichidităţi din cauza creşterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare ca urmare a îmbătrânirii flotei sale. În absenţa ajutorului, Tarom nu va mai fi în măsură să îşi îndeplinească obligaţiile de plată şi să îşi menţină activitatea.
”Prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care Tarom este singurul furnizor, şi că pasagerii nu vor fi afectaţi de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurenţa pe piaţa unică”, a informat luni Comisia Europeană.
În februarie 2020, România a notificat Comisiei intenţia sa de a acorda Tarom un împrumut pentru salvare în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei).
În temeiul Orientărilor Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor, statele membre pot să sprijine întreprinderile aflate în dificultate, cu condiţia, în special, ca măsurile de sprijin public să fie limitate în timp şi ca amploare şi să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun. Ajutorul pentru salvare poate fi acordat pentru o perioadă de maximum şase luni, timp în care compania să găsească soluţii de ieşire din situaţia de urgenţă.
”În cazul de faţă, Comisia a luat în considerare următoarele elemente: împrumutul va acoperi numai lichidităţile de care Tarom a dovedit că are nevoie pentru următoarele şase luni, iar România va efectua o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile şi România s-a angajat să asigure faptul că, după şase luni, împrumutul va fi rambursat integral; în caz contrar Tarom va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. Comisia va trebui să evalueze şi să aprobe această eventuală restructurare”, precizează CE.
Comisia a constatat că măsura va contribui la asigurarea faptului că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în interesul pasagerilor care călătoresc cu avionul, şi la menţinerea conectivităţii regionale pe numeroasele rute pe care TAROM este în prezent unicul furnizor. În acelaşi timp, condiţiile stricte în care se acordă împrumutul şi durata sa limitată, de şase luni, vor reduce la minimum denaturarea concurenţei pe care sprijinul acordat de stat ar putea să o genereze.
”Prin urmare, Comisia a concluzionat că măsura este compatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat”, arată CE.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.