Majoritatea românilor plănuiesc să-şi petreacă vacanţa de vară în ţară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în timpul pandemiei. Românii vor să aloce în medie un buget de 2.894 lei (586 euro) pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%, arată un studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Majoritatea românilor plănuiesc să-şi petreacă vacanţa de vară în ţară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în timpul pandemiei de COVID-19. 26% din populaţia generală a României intenţionează să călătorească în străinătate, iar acest procent creşte până la 33% în cazul utilizatorilor fintech. Românii vor să aloce în medie un buget de 2.894 lei (586 euro) pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%”, arată un studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research

Revolut a dorit să afle care sunt planurile românilor de bugetare a cheltuielilor pentru una dintre cele mai aşteptate perioade ale anului – vacanţa de vară – şi să vadă care sunt preferinţele de petrecere a concediului de vară în rândul utilizatorilor fintech. 

Cel mai recent studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research arată că, în 2022, 71% dintre români intenţionează să aleagă destinaţii locale/ interne pentru vacanţele de vară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în perioada pandemiei de COVID-19. 26% dintre respondenţi şi-au manifestat intenţiile de a călători în străinătate, în timp ce 11% nu şi-au planificat încă zilele libere din acest an.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

De asemenea, un procent de 7% dintre români care intenţionează să se bucure de vacanţa de vară atât în ţară, cât şi în străinătate.

Utilizatorii fintech şi-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de a-şi petrece vacanţele în străinătate (33%), dar şi dorinţa de a se bucura atât de destinaţii interne, cât şi externe pe parcursul acestei veri (10%).

Dacă ne referim la numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanţa de vară, 6 din 10 români au menţionat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanţei este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-şi petreacă mai mult de 9 zile în vacanţă (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicaţii şi soluţii financiare bazate pe tehnologie (21%).

Oamenii preferă să meargă în vacanţă şi să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor (77%). În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinaţi să-şi petreacă vacanţele de vară cu mai mult de 4 persoane (34,5%), în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că îşi vor petrece concediul cu cel mult 3 persoane.

”Chiar dacă românii intenţionează să aloce în medie un buget de 2.894 lei/ 586 euro pentru vacanţă, la o privire mai atentă se poate observa că majoritatea respondenţilor tind să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu. Astfel că, suma totală declarată pentru întreaga vacanţă este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30% (3.651 lei/ 739 euro)”, relevă studiul.

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi intre transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

Respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanţă. De asemenea, aceştia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activităţi de divertisment, în comparaţie cu restul eşantionului.

În general, românii preferă să îşi planifice şi să îşi organizeze bugetul din timp pentru următoarea vacanţă. Potrivit studiului, majoritatea respondenţilor intenţionează să facă rezervările pentru vacanţele de vară online (47%) pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluţii digitale integrate în aplicaţii, precum Revolut Sejururi. Aceste instrumente online sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de utilizatorii fintech (52%) decât de non-utilizatori (42%). 

În ceea ce priveşte mijloacele prin intermediul cărora sunt obţinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câştigaţi din salariul lunar pentru vacanţa viitoare (38%) în comparaţie cu non-utilizatorii (35%) şi, de asemenea, sunt mai deschişi către soluţii financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanţe (9%) în comparaţie cu non-utilizatori (4,5%).

Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Dacă ne îndreptăm atenţia către utilizatorii fintech, observăm că aceştia sunt mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%).

Utilizatorii fintech se diferenţiază prin înclinaţia spre a folosi soluţii digitale de gestionare a banilor, inclusiv pentru a realiza investiţii. Ei cred, de asemenea, că toţi copiii ar trebui să aibă acces la un card înainte de vârsta de 14 ani. Din punct de vedere demografic, au mai degrabă sub 45 de ani, sunt în mai mare măsură bărbaţi, fie căsătoriţi, fie într-un parteneriat civil şi au locuri de muncă cu venituri mai mari decât non-utilizatorii (antreprenor, manager sau expert– locuri de muncă pentru cei cu studii superioare).

“Suntem încântaţi să asistăm la modul în care Revolut a contribuit, prin caracteristicile şi funcţionalităţile sale, la crearea unui nou profil de consumator, în domeniul industriei financiare. Clienţii noştri sunt călători digitali, aflaţi în căutarea unor experienţe unice. Le place libertatea de a-şi petrece timpul liber în compania altora, de a-şi lărgi orizontul, de a descoperi locuri noi, oameni noi, culturi şi medii de viaţă diferite. Şi fac acest lucru fără nicio grijă legată de bani - fie că e vorba de numerar, de un card în mai multe valute, de cursul schimbului valutar - sau de cazare, notele de plată de la restaurante sau de programul de zbor. Sunt conştienţi de gama largă de servicii pe care le oferă Revolut şi se bazează întotdeauna pe tehnologie şi pe funcţionalităţile bine testate ce sunt disponibile în super-aplicaţia noastră financiară pentru planificarea în detaliu a vacanţelor. Aşadar, nu avem niciun motiv să fim surprinşi că Revolut are o comunitate atât de largă şi loială în România, ce depăşeşte pragul de 2 milioane de clienţi”, spune Gabriela Simion, director general al filialei Revolut din România.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-28.06.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.256 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

„Utilizatorii fintech sunt într-o continuă căutare a evoluţiei, dezvoltării, flexibilităţii şi libertăţii. Soluţiile financiare moderne şi digitale îi fac să se simtă în ton şi în control cu actualitatea, reprezentând în acelaşi timp o sursă constantă de îmbunătăţire a calităţii vieţii. Ne putem referi la utilizatorii fintech ca la nişte Exploratori care caută în mod activ dezvoltare, atât în sfera personală, cât şi în cea profesională a vieţii, fintech-ul fiind un instrument ce le facilitează aceste scopuri. De asemenea, am observat că aceştia manifestă un comportament de trendsetter, călătoresc mai mult în străinătate, caută constant experienţe noi şi sunt mai informaţi cu privire la cele mai noi modalităţi de gestionare a finanţelor”, spune Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Revolut este prima aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 18 milioane de clienţi persoane fizice din lume şi mai mult de 500.000 de clienţi B2B folosesc serviciile inovatoare Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.