Tehnologiile anti-phishing au împiedicat cel puţin un atac de phishing pe 15% dintre computerele utilizatorilor Kaspersky, arată un raport al companiei, potrivit căruia procentul de utilizatori vizaţi de o tentativă de phishing în România a fost mai mic decât media globală, de 7,7%.
Cu ocazia Zilei Siguranţei pe Internet, cercetătorii Kaspersky au analizat riscurile tipice de confidenţialitate şi atacurile cibernetice cu care se confruntă consumatorii. Mai exact, 85% dintre utilizatorii de Kaspersky Security Cloud din toată lumea au aflat, prin intermediul funcţiei „Account Check” de pe dispozitivele lor, că adresele lor de e-mail se aflau pe domeniul public din cauza unei breşe de date şi a altor incidente legate de confidenţialitate apărute în ultima perioadă.
”Tehnologiile moderne ne-au adus o gamă largă de beneficii – de la streaming video şi o platformă flexibilă de lucru, până la găsirea sufletului pereche prin intermediul aplicaţiilor de dating. Servicii precum Facebook, Tinder şi chiar Netflix le solicită utilizatorilor să ofere destul de multe informaţii personale şi se estimează că, anul acesta, volumul total de date utilizate online va ajunge la 44 zettabytes. Pentru a profita în siguranţă de beneficiile acestor servicii, este important ca utilizatorii să înţeleagă posibilele riscuri în ceea ce priveşte confidenţialitatea datelor şi să ia măsuri de protecţie”, arată reprezentanţii Kaspersky.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
De exemplu, una dintre cele mai utilizate tehnici – phishing-ul – se bazează adesea pe greşelile neintenţionate ale oamenilor şi exploatează emoţiile umane.
”Raportul special Kaspersky arată că tehnologiile anti-phishing au împiedicat cel puţin un atac de phishing pe 15% dintre computerele utilizatorilor Kaspersky. Procentul de utilizatori vizaţi de o tentativă de phishing în România a fost mai mic decât media globală, de 7,7%. Un alt vector de atac popular, care a devenit din ce în ce mai des întâlnit, este cel al programelor care fură parole”, mai informează compania.
În 2019, s-a înregistrat o creştere cu 72% a numărului de utilizatori (în total două milioane) afectaţi de programele malware concepute să colecteze datele digitale. În România, numărul celor afectaţi a fost de 16.035. Aceste programe, denumite şi hoţi de parole, se înfiltrează în browsere şi fură parolele stocate, ceea ce duce la accesarea şi atacarea datelor private ale utilizatorilor prin intermediul conturilor online, fără permisiunea lor.
Există multe tactici pentru a prelua informaţii personale de la oameni
”Tehnologia a îmbunătăţit comunicarea în mediul online şi continuă să ne apropie. Deşi utilizatorii obişnuiţi beneficiază de oportunităţile pe care aceste noi tehnologii le aduc, este foarte important să ia măsuri pentru protejarea datelor personale pe care se bazează aceste tehnologii. În ziua de azi, există multe tactici pentru a prelua informaţii personale de la oameni, cum ar fi programele care fură parole sau phishing-ul. Există, însă, şi paşi simpli pe care oricine îi poate urma pentru a-şi proteja confidenţialitatea datelor digitale”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Kaspersky recomandă mai multe măsuri de protecţie.
”Evitaţi orice link-uri sau aplicaţii suspecte. Dacă aţi primit un link sau un document dintr-o sursă necunoscută sau nu sunteţi siguri ce poate conţine, verificaţi cu expeditorul. Fiţi atenţi atunci când utilizaţi Internetul, citind cu atenţie link-urile şi termenii serviciilor. Folosiţi numai programe şi site-uri sigure. Menţineţi serviciile de securitate pentru Internet la zi, prin instalarea celor mai recente actualizări ale produsului. În acest fel, dispozitivul rămâne protejat împotriva celor mai noi ameninţări”, pun specialiştii companiei.
Aceştia recomandă totodată utilizarea ”Privacy Checker”, un instrument online creat pentru a ajuta oamenii să îşi configureze conturile de social media în siguranţă.
”Instalaţi o soluţie de securitate fiabilă care vă poate proteja detaliile contului şi vă notifică în cazul în care oricare dintre datele personale v-ar putea fi compromise”, adaugă ei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.