Mai bine de jumătate dintre consumatorii români nu au încredere că promoţiile de Crăciun sunt reale, iar trei sferturi preferă să cumpere cadouri din hipermarketuri, arată un studiu efectuat de compania de market research 4Service Group România.
Totodată, doar 2 din 10 români sunt de părere că reducerile sau ofertele afişate de magazine sunt adevărate, în timp ce restul de 20% sunt de părere că veridicitatea lor depinde de la situaţie la situaţie. Studiul, efectuat la începutul lunii decembrie, s-a axat pe experienţa românilor la cumpărăturile de Crăciun.
”În medie, mai mult de 56% dintre români cumpără cadouri pentru 2-5 persoane, în timp ce 30% dintre ei fac cumpărături pentru 6-10 persoane. Doar 2% dintre respondenţi au declarat că au de dat cadouri pentru mai mult de 15 persoane”, se arată în comunicat.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În ceea ce priveşte tipul de cumpărături, 52% dintre cumpărături spun că vor căuta cadourile de Crăciun atât în magazinele fizice, cât şi în cele online. Pe locul doi se situează cei care preferă strict magazinele fizice, cu peste 43 de procente.
”Doar 4% dintre respondenţi vor achiziţiona cadourile strict din magazinele online. Cel mai des invocat motiv pentru alegerea locului din care vor lua cadourile este gama variată de produse, indicată de 46% dintre români. În topul motivelor urmează promoţiile şi reducerile, rapiditatea servirii şi livrării, comoditatea, atmosfera şi obişnuinţa”, se arată în comunicat.
Muzica de Crăciun şi colindele au fost remarcate de numai 28% dintre cumpărători
Românii nu se grăbesc foarte tare nici când vine vorba de cumpărarea cadourilor în avans. 3 din 10 români aleg să se ducă la cumpărături după cadouri cu 1-2 săptămâni înainte, în timp de 28% dintre ei achiziţionează cadourile cu 2-3 săptămâni în avans. Aproape o treime aleg să meargă după cadouri cu doar câteva zile înaintea Crăciunului. Doar 1 din 10 români se organizează cu mai mult de o lună înainte. În medie, alegerea şi cumpărarea cadourilor durează între 1-3 zile, potrivit studiului.
”Şi magazinele fizice au intrat în spiritul sărbătorilor, iar acest lucru e remarcat de cumpărători. Decoraţiunile de Crăciun s-au făcut cel mai mult remarcate, fiind menţionate de aproape 74% dintre consumatori. Pe locul doi se clasează bradul de Crăciun, cu 53 de procente, urmat de ofertele speciale de sărbători, cu 44%. Muzica de Crăciun şi colindele au fost remarcate de numai 28% dintre cumpărători”, se arată în comunicat.
Deşi clienţii au intrat în atmosfera de sărbători, nu acelaşi lucru se poate spune despre angajaţii magazinelor. Doar 18% dintre romani spun că angajaţii din retail îi tratează cu mai multă atenţie sau sunt mai politicoşi în această perioadă a anului.
4 din 10 români declară că aranjarea magazinelor i-a făcut să intre în atmosfera de sărbători
”Marea majoritate, de 77%, nu au observat nicio diferenţă în acest sens. Acelaşi lucru se poate spune şi despre viteza de servire, care nu a suferit modificări, în opinia a 72% dintre cei chestionaţi. În schimb, atmosfera şi decoraţiunile de Crăciun au avut efect asupra clienţilor. 4 din 10 români declară că aranjarea magazinelor i-a făcut să intre în atmosfera de sărbători, iar 20% declară că le-a ridicat starea de spirit”, se arată în comunicat.
Însă, peste 30 de procente care nu s-au declarat influenţaţi în vreun fel, chiar dacă unele magazine oferă şi servicii adiţionale, precum împachetarea gratuită a cadourilor, fapt remarcat de 56% dintre respondenţi. Atmosfera din magazine a fost descrisă de respondenţi drept: confortabilă, tradiţională, adecvată sau familiară. Există şi un procent de 8% dintre clienţi care s-au arătat deranjaţi sau enervaţi de atmosfera din magazine în perioada sărbătorilor, potrivit studiului.
”La capitolul gamă de produse şi promoţii, peste jumătate dintre consumatorii români sunt de părere că magazinele s-au pregătit aşa cum trebuie. În schimb, 58,8% dintre respondenţii studiului efectuat de 4Service România nu cred că ofertele şi reducerile de Crăciun sunt reale. Părerea consumatorilor se menţine indiferent dacă e vorba de cumpărăturile online sau cele făcute în magazinele fizice”, se arată în comunicat.
În privinţa tipului de magazin preferat pentru cumpărarea cadourilor, peste 7 din 10 români aleg hipermarketurile sau supermarketurile. Magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte sunt preferate în 47% din cazuri, fiind urmate de magazinele de cosmetice şi parfumuri, cu 37 de procente. În preferinţele românilor au intrat şi magazinele de jucării, magazinele dedicate pentru cadouri, librăriile şi magazinele de dulciuri.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.