În România încă se vând maşini cu daune majore, întrucât majoritatea cumpărătorilor se limitează la verificarea kilometrajului, iar numărul mediu al daunelor per maşină este mai mare de 3, potrivit unui studiu efectuat de platforma InspectorAuto.ro şi transmis joi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Majoritatea cumpărătorilor români de maşini uzate se limitează la verificarea kilometrajului şi dacă acesta se confirmă nu trec mai departe la verificări tehnice sau de daunalitate. Din această cauză, vânzarea unei maşini cu o daună majoră ascunsă dar cu kilometri reali se poate face relativ repede şi fără prea mari bătăi de cap, potrivit studiului.

”Din totalul maşinilor verificate pe InspectorAuto.ro în primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puţin o daună ascunsă se menţine în continuare ridicat, la 60%. Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat că valoarea medie de reparaţie a maşinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per maşină”, se arată în comunicat.

De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune în aceeaşi perioadă, 18% au avut daune majore a căror valoare de reparaţie a fost de peste 10.000 euro.

"Prin îmbogăţirea bazei de date cu maşini avariate şi lansarea unui nou tip de raport de daune, putem să vedem exact zona afectată a maşinii, dacă au sărit airbag-urile, dacă maşina a fost răsturnată sau dacă a avut un accident frontal", a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificări online a maşinilor.

Specialiştii recomandă verificarea maşinilor rulate înainte de cumpărare pentru că în spatele unei maşini impecabile se poate ascunde o fostă daună totală sau o maşină care a avut daune majore. De multe ori aceste maşini au kilometri reali şi cumpărătorii odată trecând de acest filtru nu mai merg mai departe cu verificările.

”Pentru că nu putem avea pretenţii de la o maşină second-hand să fie ca nouă, anumite probleme sunt acceptabile şi ar trebui incluse la uzura normală a maşinii. Spre exemplu, dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, atât timp cât reparaţiile sunt de calitate, iar achiziţia se face la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., mai bine căutăm altă maşină”, se arată în comunicat.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand pe baza seriei de şasiu şi are o bază de date de peste 7 milioane de înregistrări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.