Consumatorii români au continuat să manifeste, în primul trimestru din 2018, o lipsă majoră de optimism, aşteptările privind câştigurile şi înclinaţia către cumpărare scăzând în continuare, în timp ce climatul de consum din Europa a rămas la un nivel relativ stabil, potrivit unui studiu GfK.
Astfel, chiar dacă indicatorii nu au înregistrat scăderi atât de abrupte ca în decembrie 2017, aşteptările privind câştigurile şi înclinaţia către cumpărare au continuat să scadă, potrivit GfK.
”Doar aşteptările economice au înregistrat o uşoară creştere, cu 2,7 puncte, ajungând la nivelul de 16,6 puncte”, se arată în comunicat.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Totodată, aşteptările românilor privind veniturile se situează pe o spirală descendentă.
”Valorile au scăzut în continuare, cu o rată dintr-o singură cifră, atingând 4,1 puncte în luna martie - cu 2,6 puncte sub nivelul din decembrie 2017. În martie 2016, acest indicator s-a stabilizat la 33,7 puncte”, se arată în comunicat.
Disponiblitatea de a cumpăra a înregistrat o evoluţie asemănătoare, astfel că în martie a scăzut la -2,7 puncte, cu 2,5 puncte sub nivelul din decembrie 2017, potrivit GfK.
În Europa, în primul trimestru al anului 2018, climatul de consum din Europa a rămas la un nivel relativ stabil.
”În luna martie, totuşi, climatul de consum analizat de GfK în cele 28 de state membre a înregistrat un uşor declin, ajungând la un nivel de 20,6 puncte. În decembrie 2017, a stagnat la nivelul de 21,1 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creştere a consumului casnic din Uniunea Europeană de la 1,5% la 2%, în termeni reali”, se arată în comunicat.
Atitudinea consumatorilor europeni se dovedeşte a fi mai puţin optimistă în primul trimestru al anului 2018, în comparaţie cu finalul anului trecut.
”Ţările care au înregistrat creşteri puternice la finalul lui 2017 au pierdut acum puncte. În medie, în toate ţările UE, aşteptările economice au scăzut în martie 2018 cu 15 puncte. Acest lucru înseamnă că sunt cu două puncte sub nivelul din decembrie 2017. În Franţa şi Austria, în special, euforia pare să se fi diminuat temporar, în urma încheierii alegerilor. Consumatorii din Cehia şi Belgia au o perspectivă mult mai optimistă asupra dezvoltării economice a ţărilor lor”, se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.