Anul acesta, 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanţă peste hotare, iar cea mai populară destinaţie este Grecia. În timpul celei mai lungi vacanţe în străinătate, 1 din 3 români intenţionează să cheltuiască între 201 – 600 de euro de persoană, iar peste 83% dintre români spun că vor plăti cu cardul, telefonul sau ceasul inteligent la destinaţie, arată un studiu Visa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Anul acesta, 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanţă peste hotare, iar cea mai populară destinaţie aleasă este Grecia. În timpul celei mai lungi vacanţe în străinătate, 1 din 3 români intenţionează să cheltuiască între 201 – 600 de euro de persoană, iar peste 83% dintre români spun că vor plăti cu cardul, telefonul sau ceasul inteligent la destinaţie. De asemenea, aproximativ 3 din 10 români (28%) vor alege plăţile mobile în vacanţă”, potrivit rezultatelor studiului Visa „Intenţii de călătorie şi plată 2024”, realizat pe şapte pieţe din Europa Centrală şi de Est (ECE), inclusiv România.

Conform celui mai recent studiu Visa, consumatorii din ECE apreciază din ce în ce mai mult plăţile digitale şi înclină tot mai mult către folosirea acestor metode de plată atunci când îşi petrec vacanţa în străinătate: pentru 4 din 5 turişti cardul, telefonul mobil şi ceasul inteligent sunt printre cele mai populare alegeri. Această tendinţă se observă şi în cazul românilor care călătoresc, peste 83% plănuind să plătească digital în timpul vacanţei lor în afara ţării, această preferinţă fiind întâlnită şi la unguri şi polonezi (84%, respectiv 80%).

Călătorii din toate ţările ECE chestionate care folosesc cardul în străinătate apreciază avantajele utilizării metodelor de plată digitale, în special confortul (61%), rapiditatea (55%) şi lipsa riscului de a pierde numerar (54%).

Studiul arată că plăţile mobile sunt preferate atât de către tineri cât şi de cei maturi: unul din trei turişti (34%) cu vârsta între 35 şi 44 de ani intenţionează să plătească cu telefonul sau ceasul inteligent.

„Tehnologia transformă radical lumea în care trăim şi acest lucru se reflectă şi în nevoile şi comportamentul consumatorilor. Metodele de plată sigure, intuitive şi confortabile trebuie să ţină pasul cu aceste noi cerinţe. Studiul Visa arată că ne folosim telefoanele şi ceasurile inteligente în fiecare zi pentru a face plăţi uşor şi rapid chiar şi peste graniţe, fără a fi constrânşi de locul în care ne aflăm. Portofelele digitale, care sunt foarte populare în rândul tinerilor călători din ECE (18-25 de ani), sunt protejate de sistemele şi tehnologiile de securitate ale reţelei globale Visa. Datele cardului sunt înlocuite cu un cod unic prin tehnologia de tokenizare, ceea ce asigură un nivel suplimentar de siguranţă tranzacţiilor. Astfel, plăţile sunt protejate indiferent de locul în care se află în vacanţă consumatorul”, spune Elena Ungureanu, country manager Visa în România.

Trei din patru (75%) călători din ECE decid înainte să plece în vacanţă ce metodă de plată vor folosi în străinătate. Atunci când călătoresc într-o ţară cu altă monedă, 53% dintre respondenţii din regiune plănuiesc să folosească acelaşi card ca acasă, iar jumătate (49%) dintre români intenţionează să procedeze la fel. În acelaşi timp, studiul arată că dintre cele 7 pieţe, ungurii şi românii sunt cei mai inclinati să folosească un card diferit peste hotare, iar aproape trei din patru călători români (72%) optează pentru un card asociat unui cont multivalutar.

„Studiul Visa arată că românii preferă să plătească cu cardul sau smartphone-ul în special la restaurante, magazine alimentare şi muzee. Plătind digital cu Visa, aceştia pot fi siguri că sunt protejaţi împotriva fraudei, pierderii şi furtului cardului lor, indiferent de locaţie, deoarece au siguranţa că îşi pot primi banii înapoi dacă ceva nu merge bine atunci când fac o plată”, adaugă Elena Ungureanu.

Atunci când vine vorba de rezervarea cazării sau a serviciilor de transport, aproximativ 20% dintre români spun că în ultimele 12 luni, cel puţin o dată, le-a fost rambursată suma pe card de către un furnizor străin, în cazul unor anulări, întârzieri sau dacă nu au beneficiat de serviciul achiziţionat. Aceste rezultate indică schimbarea modului în care banii circulă în prezent, ca urmare a revoluţiei digitale ce determină diversificarea surselor de transfer disponibile pentru consumatori. 

 În 2024, peste o treime dintre români (37%) urmează să se bucure de vacanţe în străinătate, destinaţia preferată fiind Europa. Respondenţii îşi doresc să viziteze în special Grecia, Italia şi Bulgaria. În afara Europei, cei mai mulţi plănuiesc să plece în Turcia, Egipt şi Statele Unite. În medie, românii vor petrece 8 zile în vacanţă peste hotare, în principal pentru relaxare (59%), vizitarea obiectivelor turistice (58%) şi revederea familiei sau a prietenilor (21%).

Spre deosebire de 2023, numărul turiştilor români care ar renunţa la vacanţă din cauza inflaţiei şi creşterii costurilor de trai a scăzut semnificativ (-13%). Mai mult, peste jumătate dintre români declară că vor face chiar două sau trei vacanţe în afara ţării, majoritatea în timpul sezonului, motivul principal fiind perioada potrivită pentru luarea concediului. Pe de altă parte, pentru croaţi şi români ofertele mai bune la cazare sunt un criteriu mai important de selecţie atunci când aleg să călătorească în afara sezonului turistic decât pentru respondenţii din alte ţări.

Peste jumătate dintre vacanţele planificate (57%) de români anul acesta vor fi organizate pe cont propriu, acesta fiind, de altfel, cel mai popular tip de vacanţă în toate ţările din ECE. Atunci când vine vorba de organizarea unei călătorii, plăţile online sunt cele mai la îndemână – cercetările Visa indică faptul că pentru acest tip de vacanţă, românii vor achiziţiona digital servicii precum cazare (72%) sau transport (51%), pe care cei mai mulţi dintre ei le vor plăti cu cardul.

Atunci când nu călătoresc pe cont propriu, românii şi bulgarii sunt atraşi cu preponderenţă de ofertele speciale la pachetele de vacanţă. Mai exact, anul acesta 34% dintre vacanţele planificate de români vor fi pachete turistice, 38% dintre ele fiind cumpărate online de pe site-urile agenţiilor de turism, 25% prin intermediul platformelor de tip agregator şi 37% la sediul agenţiilor.

Studiul Visa arată că mai ales tinerele generaţii, care sunt profund conectate la mediul online, preferă să-şi rezerve vacanţele pe internet (97%) şi să folosească plăţile digitale (91%).

Românii intenţionează să cheltuiască în medie aproximativ 780 de euro de persoană pentru cea mai lungă călătorie planificată în străinătate. Aproximativ 35% dintre ei alocă un buget între 201 – 600 euro de persoană şi doar 6% nu calculează exact cât vor cheltui în vacanţă. Odată ajunşi la destinaţie, românii tind să aloce banii în principal pentru mâncare şi băuturi, suveniruri şi divertisment. Cu Visa, turiştii pot plăti în milioane de locuri din întreaga lume, în peste 180 de valute.

Totodată, 28% dintre turiştii români sunt dispuşi să plătească mai mult pentru soluţii „verzi” atunci când călătoresc, iar aproape o cincime (18%) declară că ar fi mai înclinaţi să aleagă opţiuni  ecologice în timpul vacanţei dacă acest lucru i-ar ajuta să economisească bani.

Plata cu cardul Visa în străinătate poate fi mult mai avantajoasă faţă de schimbul valutar în numerar.

Visa este lider mondial în domeniul plăţilor digitale, facilitând tranzacţii de plată între consumatori, comercianţi, instituţii financiare şi entităţi guvernamentale din peste 200 de ţări şi teritorii. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.