Grupul Stellantis şi partenerul său chinez Leapmotor au renunţat la planul de a fabrica un al doilea model de vehicul electric la uzina Stellantis din Polonia, au declarat pentru Reuters două surse familiare cu situaţia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În schimb, parteneriatul ia în considerare relocarea producţiei crossover-ului electric B10 la uzina Opel din Eisenach, Germania, sau la cea din Trnava, Slovacia.

Sursele, care au dorit să-şi păstreze anonimatul, au afirmat că decizia vine în urma unui mesaj transmis de guvernul chinez producătorilor auto, cerându-le să oprească investiţiile mari în ţările europene care au susţinut impunerea unor tarife suplimentare pe vehiculele electrice (EV) produse în China.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Într-o întâlnire din 10 octombrie cu Ministerul Comerţului din China, producătorilor chinezi li s-a recomandat să-şi reconsidere investiţiile majore în UE din cauza acestei decizii tarifare.

Polonia este unul dintre cele 10 state membre ale UE care au susţinut aceste tarife de până la 45%, intrate în vigoare pe 30 octombrie. Alte state, inclusiv Germania şi Slovacia, s-au opus măsurii.

Stellantis şi Leapmotor au prezentat modelul B10 la Salonul Auto de la Paris din 14 octombrie, descriindu-l ca un pas important în parteneriatul lor pentru a aduce vehicule electrice d”e înaltă tehnologie şi accesibile” pe pieţele internaţionale, inclusiv Europa.

Uzina Stellantis din Tychy, Polonia, produce în prezent modelul compact electric T03 cu componente din China. Nu este clar dacă producţia acestui model va fi afectată de decizia recentă şi ce impact ar putea avea asupra locurilor de muncă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.