Stellantis ia în considerare construirea a până la 150.000 de vehicule electrice low-cost în Italia, în complexul Mirafiori din Torino, ca parte a acordurilor sale cu producătorul chinez de automobile Leapmotor, a relatat luni Automotive News Europe, transmite Reuters.
Producătorul auto franco-italian a cumpărat anul trecut un pachet de 21% din acţiunile producătorului de vehicule electrice Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari.
Ca parte a acestui acord, cele două grupuri au anunţat un joint-venture, care este controlat în proporţie de 51% de Stellantis şi care conferă producătorului european de automobile drepturi exclusive de a produce produsele Leapmotor în afara Chinei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a spus la acel moment că maşinile Leapmotor vor fi vizibile în Europa în maximum doi ani.
Producţia maşinilor Leapomotor în Italia ar putea începe în 2026 sau 2027, a scris Automotive News Europe, citând surse familiare cu chestiunea.
Răspunzând la o întrebare săptămâna trecută, când a prezentat câştigurile anuale, Tavares a spus că grupul ar putea produce maşinile Leapmotor în Italia, ”dacă ar exista un caz de afaceri pentru asta”.
"Depinde doar de competitivitatea noastră de cost şi de calitatea noastră. Aşa că ne este deschis să profităm de această oportunitate la un moment dat", a spus el.
Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că grupul nu mai are nimic de adăugat la comentariile făcute de CEO săptămâna trecută.
Producţia actuală a Stellantis la Mirafori include o maşina mică, 500 BEV.
Atribuirea producţiei de maşini Leapmotor fabricii Mirafiori ar putea ajuta Stellantis să atingă un obiectiv, convenit cu guvernul italian, de a creşte producţia grupului în ţară la un milion de vehicule până la sfârşitul deceniului, de la 750.000 anul trecut.
Grupul a spus că obiectivul său de producţie italiană depinde de mai mulţi factori, inclusiv de stimulente publice pentru achiziţionarea de maşini, dezvoltarea unei reţele de încărcare electrică şi costuri mai mici cu energia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.