Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) din Statele Unite deschide o nouă evaluare de siguranţă asupra Boeing, continuând astfel supravegherea agresivă a producătorului american de avioane, după un incident produs în ianuarie, când un panou fix de uşă al unui avion 737 MAX 9 al Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Noua evaluare va analiza aspecte precum calitatea evaluării riscurilor, alocarea resurselor şi respectarea cerinţelor de reglementare, fiind aşteptată să dureze trei luni, a declarat FAA. Un purtător de cuvânt al agenţiei a spus că FAA intenţionează să efectueze evaluări regulate ale Boeing.

Săptămâna trecută, Biroul Inspectorului General al Departamentului Transporturilor a criticat supravegherea FAA asupra Boeing, afirmând că agenţia nu are un sistem eficient pentru a supraveghea facilităţile individuale de fabricaţie ale producătorului.

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
24 octombrie - Eveniment News.ro - IMM-urile, Oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat că compania ”continuă să colaboreze pe deplin şi transparent cu FAA. Susţinem toate acţiunile care întăresc siguranţa în aviaţie”.

FAA a declarat vineri că analizează procesele de siguranţă operaţională ale Boeing ”pentru a se asigura că acestea respectă cerinţele FAA şi generează informaţii de siguranţă corecte şi la timp pentru utilizarea FAA” şi a adăugat că acest demers face parte din ”supravegherea noastră agresivă pentru a ne asigura că Boeing dispune de instrumentele necesare pentru a menţine schimbări durabile în cultura sa de siguranţă”.

Un audit al FAA efectuat asupra Boeing, finalizat în februarie, a descoperit 97 de incidente de neconformitate, acoperind ”probleme în controlul procesului de fabricaţie, manipularea şi stocarea pieselor, şi controlul produselor”, conform unui raport al Senatului american, adăugând că FAA a găsit 23 de exemple în care angajaţii ”nu au urmat procesele sau au avut lipsuri de competenţă”.

Administratorul FAA, Mike Whitaker, care a promis în mod regulat să tragă Boeing la răspundere pentru abaterile de la siguranţă, a declarat luna trecută că îmbunătăţirile culturii de siguranţă la Boeing ar putea dura între trei şi cinci ani pentru a fi implementate.

Supravegherea FAA asupra Boeing a fost supusă unei noi examinări după incidentul în ianuarie cu avionul 737 MAX 9 al Alaska Airlines, ceea ce a determinat Ministerul Justiţiei să deschidă o investigaţie penală şi FAA să deschidă o anchetă separată.

O serie de rapoarte din ultimii ani au ridicat îngrijorări cu privire la supravegherea FAA asupra Boeing. Luna trecută, o comisie din Senatul american care investighează cultura Boeing a criticat supravegherea agenţiei.

Whitaker a declarat luna trecută că va revizui programul de management al siguranţei FAA. El a spus în iunie că agenţia a fost ”prea nepăsătoare” în supravegherea Boeing înainte de ianuarie.

Şeful FAA a luat în ianuarie măsura fără precedent de a interzice Boeing să extindă producţia de avioane 737 MAX până când nu va fi satisfăcut că grupul a realizat îmbunătăţiri semnificative ale calităţii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.