Sphera Franchise Group, care în România controlează francizele KFC, Taco Bell şi Pizza Hut, a anunţat joi că în primul trimestru al anului pierderile nete s-au ridicat la 9,6 milioane lei, de la un profit net de 5,1 milioane lei în primele trei luni din 2019, compania urmând să se concentreze pe serviciile de livrare şi Drive-Thru ale KFC şi Pizza Hut, pentru a atenua impactul pandemiei de coronavirus, potrivit raportului transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Sphera operează în prezent 82 de restaurante (dintr-un total de 154), din care 46 restaurante KFC în România, 10 restaurante KFC în Italia, 1 restaurant KFC în Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut şi 5 restaurante Taco Bell.
"Pierderea netă a atins nivelul de 9,6 milioane lei în trimestrul 1 2020, comparativ cu un profit net de 5,1 milioane lei în trimestrul 1 2019", se arată în raport.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Începând cu 18 martie, restaurantele sunt închise, perioada de închidere fiind estimată să dureze până la 15 mai 2020. Ca rezultat, luna martie a înregistrat o reducere a vânzărilor de 50% comparativ cu anul trecut.
"Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de 198,3 milioane lei (28,64 milioane euro) în primul trimestru al anului, reprezentând o scădere de 7,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea a fost determinată în principal de închiderea sau limitarea activităţii restaurantelor impuse de autorităţile guvernamentale din ţările în care operăm. Compania a reuşit să atenueze impactul măsurilor extinse de izolare impuse în România, Italia şi Republica Moldova, concentrându-şiatenţiape canalele Delivery şi Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thruşi Pizza Hut Delivery", arată raportul companiei.
În timp ce impactul iniţial a fost de scădere cu 80% a vânzărilor faţă de anul precedent (în primele trei săptămâni de restricţii), grupul a reuşit să îşi majoreze gradual operaţiunile astfel încât nivelul actual al vânzărilor este de 65% sub nivelul anului trecut.
"Cu siguranţă, acestea sunt vremuri dificile pentru industria restaurantelor, iar compania noastră nu este ferită de măsurile adoptate pentru a controla pandemia. Totuşi, avem un model de business puternic, care s-a dovedit capabil de adaptare rapidă la noul mediu, iar în prezent lucrăm pentru a recupera din pierderi. Vom continua să prioritizăm siguranţa angajaţilor şi clienţilor noştri, în timp ce, în paralel, vom asigura calitatea continuă a operaţiunilor şi vom proteja valoarea pentru acţionarii noştri", a declarat Călin Ionescu, directorul general interimar al Sphera.
EBITDA normalizat a scăzut cu 77% an la an, la 3,5 milioane lei în primul trimestru din acest an, ca urmare a scăderii vânzărilor, pe fondul măsurilor generale de izolare.
"Am întărit controlul asupra cheltuielilor noastre operaţionale, utilizând nu numai sprijinul acordat de Guvernele României şi Italiei, dar si prin angajarea în negocieri de bună credinţă cuproprietarii de spaţii comerciale si furnizorii de alte servicii către restaurantele noastre şi către serviciul administrativ", a declarat directorul financiar Valentin Budeş.
Sphera Franchise Group şi-a restrâns operaţiunile restaurantelor din România în data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor în spaţii închise.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.