Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a participat, marţi, la semnarea unor contracte de circa trei miliarde lei de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi CFR Călători. Aceste contracte servesc la achiziţionarea a 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs (RE-IR-2) şi modernizarea a 55 de locomotive electrice, 20 de locomotive de manevră precum şi 139 de vagoane.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Astăzi s-au semnat multe contracte, în general cu industria din România, cu excepţia contractului semnat de ARF cu Pesa. Asta înseamnă că cele aproape 3 miliarde de lei, pentru că vorbim de aproximativ 3 miliarde de lei contracte semnate astăzi. Vor intra în marea lor majoritate în economia noastră, bani din PNRR. Cu aceste contracte semnate cred eu că mergem înainte pe ceea ce ne-am propus şi pe calea ferată, dincolo de ţintele pe care le avem şi pe care le ştiţi şi pe zona rutieră, să încercăm pe de o parte să modernizăm infrastructura şi tot astăzi vă anunţ că s-a semnat undeva la ora 12:00 ultimul contract din PNRR pe zona de infrastructură - reînnoirea pe calea ferată Bucureşti - Piteşti. E ultimul contract pe care îl aveau cei de la CFR SA, astfel încât toată partea asta de infrastructură prevăzută prin PNRR astăzi când vorbim este acoperită de contracte„, a afirmat Sorin Grindeanu, marţi la ceremonia de semnare a contractelor.

Ministrul Transporturilor a adăugat, cu privire la achiziţia de material rulant nou, că sunt proceduri aflate în diverse stadii, pentru achiziţionarea a 160 de garnituri de tren noi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Partea cealaltă, cea legată de achiziţii de material rulant sau de modernizări, la fel de importantă ca şi prima componentă, pentru că avem de recuperat foarte mulţi ani pierduţi din păcate, suntem în proceduri diverse de achiziţii pentru 160 de garnituri de tren nou în România în acest moment. Unele dintre ele s-au încheiat aceste proceduri, iar altele sunt în curs, iarăşi, bani europeni. Cel puţin la Ministerul Transporturilor nu există nici măcar un singur proiect major care să nu fie finanţat din bani europeni, fie că vorbim de PNRR, fie că vorbim până la sfârşitul anului de POIM, care se finalizează la sfârşitul acestui an, sau de Programul Operaţional Transport, care este legat de exerciţiul financiar european în curs”, a mai explicat Grindeanu.

De asemenea, preşedintele ARF Ştefan Roşeanu a subliniat, în conferinţa de presă de marţi de la sediul MT, că noile trenuri RE-IR vor fi livrate la începutul lui 2026. El a mai spus că, până în luna august a anului 2026, ţara noastră ar trebui să le primească pe toate cele 20.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.