Costul mediu lunar cu utilităţile în gospodăriile din România a fost, în 2021, de 497 de lei, în creştere cu circa 12% faţă de anul anterior, potrivit unei analize realizate de serviciul de plăţi de facturi un-doi Centru de plăţi, care arată că românii au plătit, în medie, lunar, 213 lei pentru gaze naturale şi 138 de lei pentru electricitate. Serviciul de plăţi de facturi a procesat, în 2021, tranzacţii în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, în creştere cu 23% faţă de 2020.
"Costul mediu lunar cu utilităţile în gospodăriile din România a fost, în 2021, de 497 de lei, în creştere cu circa 12% faţă de anul anterior", potrivit unei analize realizate de serviciul de plăţi de facturi un-doi Centru de plăţi.
Calculul include costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă-canal şi servicii de internet-TV-telefonie achitate în reţeaua de peste 10.000 de magazine partenere şi în aplicaţia un-doi Centru de plăţi, ce deservesc milioane de români din întreaga ţară.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Prin serviciul de plăţi de facturi s-au desfăşurat, în 2021, peste 36 de milioane de tranzacţii de plăţi de facturi, reîncărcare prepay, asigurări şi viniete, atât în cele peste 10.000 de magazinele partenere deschise în peste 2.600 de localităţi urbane şi rurale din întreaga ţară, cât şi direct în aplicaţia de mobil un-doi Centru de plăţi, descărcată de peste 60.000 de utilizatori în primul an de la lansare (decembrie 2020 – decembrie 2021).
În total, soluţia serviciului de plăţi de facturi a procesat tranzacţii în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, în 2021, în creştere cu 23% faţă de anul anterior.
Anul trecut, românii au plătit, în medie, 213 lei pentru facturile lunare la gaze naturale, acesta fiind cel mai mare cost suportat cu utilităţile. Valoarea medie a unei facturi la electricitate a fost de 138 de lei, în 2021, în timp ce pentru apă-canal românii au achitat 79 de lei lunar şi 67 de lei pentru servicii de internet-TV-telefonie.
Astfel, valoarea medie a unei facturi de utilităţi plătite de români în 2021 a fost de 111 lei.
În prezent, peste 90% din facturile de utilităţi emise în România pot fi plătite în aplicaţia un-doi Centru de plăţi.
"Odată cu creşterea valorii medii a facturilor de utilităţi, anul trecut a fost marcat şi de efervescenţa în piaţa asigurărilor RCA, având în vedere ieşirea din piaţă a unor asigurători. Acest lucru a dus la creşterea preţurilor poliţelor pentru autovehicule şi a generat, astfel, un interes tot mai mare din partea clienţilor de a găsi soluţii sigure prin care să aibă acces la cele mai bune oferte de asigurare. În 2021, achiziţia de asigurări RCA a fost un serviciu foarte accesat de către posesorii de maşini în aplicaţia un-doi Centru de plăţi", arată compania.
În aplicaţie, utilizatorii au posibilitatea de a compara şi a alege dintr-o varietate de oferte de la toţi asigurătorii importanţi din România şi pot încheia şi reînnoi asigurări RCA simplu, direct de pe mobil, primind, ulterior, notificări automate de reînnoire a poliţelor înainte de expirarea perioadei de valabilitate.
„Încă de la lansare, aplicaţia se află într-o continuă dezvoltare, atât în ceea ce priveşte funcţionalităţile, cât şi adăugarea de noi furnizori, astfel încât să fie o soluţie completă de care românii au nevoie pentru a-şi gestiona toate serviciile de asigurări, viniete, reîncărcare, plăţi de diferite taxe şi a tuturor facturilor şi chiar pentru organizarea documentelor importante pe care trebuie să le acceseze rapid în varii situaţii”, spune Călin Chira, general manager, un-doi Centru de plăţi.
Printre serviciile adăugate, recent, în aplicaţie se numără plăţile de taxe de permis şi înmatriculare, viniete pentru Ungaria, dar şi funcţionalitatea "Documentele mele", prin care utilizatorii pot să îşi stocheze toate actele sau documentele importante la care au nevoie de acces uşor, inclusiv certificatul de vaccinare european.
Utilizând aplicaţia un-doi Centru de plăţi, toate facturile asociate contului de utilizator sunt aduse automat în aplicaţie, care va notifica emiterea şi scadenţa acestor, precum şi reînnoirea diferitelor poliţe şi taxe realizate din contul de client.
un-doi Centru de plăţi este o soluţie lansată de Mobile Distribution, companie prezentă pe piaţă din 1997. Din 2005, compania s-a specializat în distribuţia de cartele prepay ale principalilor operatori de servicii telecom, iar în 2014 Mobile Distribution a introdus soluţia un-doi Centru de plăţi, un serviciu de încasare a facturilor de utilităţi prin reţeaua de magazine partenere din toată ţara, reţea care a ajuns în prezent la un număr de peste 10.000, la care se adaugă mereu locaţii noi. Compania are parteneriate încheiate cu majoritatea furnizorilor de utilităţi naţionali, regionali şi chiar locali şi, în prezent, peste 90% din facturile de utilităţi emise în România pot fi plătite prin aplicaţie. Între aceşti furnizori se numără: Electrica Furnizare, E-On, RCS&RDS, Vodafone, Orange, Enel, Telekom, Engie, CEZ, Akta, Avon şi alţii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.