Michal Strnad, care în urmă cu un deceniu a devenit şeful CSG, o afacere de familie din sectorul apărării, se apropie de cumpărarea producătorului american de muniţii Kinetic Group, care va transforma o companie care a început prin a cumpăra tancuri pentru fier vechi într-un jucător cheie pe piaţa mondială a armelor, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Dar mai întâi Strnad, cehul de 31 de ani, proprietar şi preşedinte al Czechoslovak Group (CSG), un mare furnizor al Ucrainei, trebuie să învingă o ofertă rivală pentru compania mamă a Kinetic, Vista Outdoor, pentru a obţine controlul a aproximativ 20% din piaţa de muniţii mici din Occident şi pentru dublarea veniturilor CSG, faţă de cele 1,7 miliarde de euro obţinute anul trecut.

”Suntem un investitor strategic pe termen lung, care vrea să o treacă în privat pentru a o construi şi creşte şi a investi în noi capacităţi şi tehnologii. Nu vom veni doar să scuturăm compania de bani şi să încercăm să o stoarcem”, a declarat Strnad pentru Reuters, într-un interviu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Compania privată CSG, care are peste 10.000 de angajaţi în 37 de locaţii din Europa şi Statele Unite, a făcut o ofertă în valoare de 1,91 miliarde de dolari pentru Kinetic Group, cunoscut anterior sub numele de Sporting Products, care include afacerea sa de producţie de muniţie.

Vista Outdoor a fost de acord cu oferta CSG, care necesită aprobarea acţionarilor, în luna mai, şi aprobarea Comitetului pentru Investiţii Străine din Statele Unite.

Compania a primit, de asemenea, o ofertă nesolicitată, revizuită, de 3 miliarde de dolari, de la firma de investiţii MNC capital, după ce a respins o ofertă anterioară a companiei.

Strnad, a cărui avere netă s-a dublat anul trecut, la 4,4 miliarde de dolari, potrivit Forbes, a spus că oferta companiei sale are sens pentru o companie privată ca a lui, care nu răspunde în faţa acţionarilor, care are mijloacele financiare pentru a utiliza şi extinde capacitatea şi a rezista la ceea ce el a numit. ”vârfurile şi văile” din industrie.

Împreună cu achiziţia din 2022 a 70% din producătorul italian de muniţii de calibru mic Fiocchi Munizioni, acordul ar face din CSG cel mai mare jucător de pe această piaţă din lume, în afara Chinei şi Rusiei, a spus Strnad.

”Există spaţiu mare pentru a îmbunătăţi eficienţa şi a investi în automatizare, noi linii de producţie şi maşini”, a spus Strnad, care vede că afacerea îi va oferi companiei cehe intrarea pe piaţa contractelor guvernamentale din Statele Unite şi din alte părţi.

Tatăl lui Strnad, Jaroslav, a început afacerea în anii 1990, după Războiul Rece, cumpărând echipamente militare din epoca sovietică, destinate iniţial pentru casare. Apoi s-a orientat spre recondiţionarea acesteia şi, încet, să crească compania.

Tatăl a renunţat în 2013 şi i-a predat conducerea CSG lui Strnad, în vârstă de 21 de ani, care a început să lucreze la companie în liceu şi a supravegheat creşterea acesteia într-un producător major în Uniunea Europeană şi exportator pe peste 50 de pieţe, inclusiv în multe state membre ale NATO.

”Am terminat şcoala când aveam 18 ani... la 13.00. M-am urcat în maşină şi am mers la fabrică să lucrez”, a spus Strnad, al cărui prim loc de muncă la companie a fost să lucreze într-un depozit de depozitare cu bunica sa, în vacanţele de vară, când avea doar 13 ani.

Creşterea rapidă sub conducerea lui Strnad s-a accelerat în 2022, după invadarea Ucrainei de către Rusia, deoarece compania a reuşit să furnizeze tancuri recondiţionate din epoca sovietică, precum şi echipamente noi şi a intensificat rapid producţia de obuze.

Câştigurile de bază s-au dublat în 2023, la 439 de milioane de euro, iar CSG estimează că cererea puternică pentru echipamentele sale militare grele şi muniţii de calibru mare va continua, pe măsură ce ţările îşi intensifică cheltuielile de apărare, pe fondul războiului din Ucraina.

Strnad a spus că compania intenţionează să-şi folosească cufărul de război pentru câteva achiziţii suplimentare, deşi nimic la scara Vista.

„Ne-am dori să creştem în toate diviziile noastre din grup”, a spus Strnad, care a spus că ţintele din industria de apărare au prime mari în aceste zile.

"În fiecare grup există achiziţii mici sau mai mari. Unele sunt verticale, în timp ce altele cumpără concurenţi."

Strnad a spus că compania a înregistrat datorită Ucrainei o creştere uriaşă a producţiei de muniţie de calibru mare, unde capacitatea sa anuală a crescut de 10 ori, la peste 500.000 de cartuşe de tanc şi diverse cartuşe de artilerie, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a capacităţii europene actuale.

”Am investit sute de milioane de euro în capacitate de la începutul războiului”, a spus Strnad.

El a spus că compania are acum un stoc de comenzi de artilerie de şase ani şi că investeşte în continuare în noi capacităţi la fabricile sale din Slovacia, Spania şi Serbia.

CSG intenţionează, de asemenea, să repornească şi să oprească linia de producţie de praf de puşcă şi nitroceluloză la o fabrică italiană, în cooperare cu guvernul italian, pentru a rezolva ceea ce el a numit un blocaj uriaş pentru producătorii europeni de muniţie.

Compania, care produce şi obuziere, vehicule blindate sau lansatoare de rachete multiple, vede ca pieţe promiţătoare Asia, Orientul Mijlociu şi Africa, dar şi Ucrain,a unde a explorat asociaţii cu companii ucrainene.

În timp ce războiul face dificilă înfiinţarea acum, Strnad consideră că ajutorul şi bunăvoinţa pe care compania sa şi cehii le-au primit pentru furnizarea de arme şi echipamente Ucrainei se pot traduce într-un punct de sprijin important în viitoarea industrie de apărare a naţiunii.

”Pe termen lung sau mediu, am dori să îi localizăm şi să îi ajutăm cu propria lor industrie de apărare”, a spus Strnad.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.