Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) a cerut justiţiei franceze să afle dacă împrumuturi de 800 de milioane de euro acordate Renault ar fi putut fi folosite la dezvoltarea unor motoare diesel care au înşelat testele de poluare, potrivit unor documente obţinute de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

BEI, divizia de investiţii a UE, a scris judecătorilor care conduc o investigaţie de fraudă împotriva Renault, care se bazează pe concluziile preliminare că motoarele diesel al Renault, la fel ca cele ale Volkswagen, au fost configurate pentru a manipula testele pentru emisiile de oxid de nitrogen.

Renault, care a negat că ar fi încălcat legislaţia sau reglementările referitoare la emisii, nu a comentat vineri.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Reprezentanţii procuraturii din Paris nu au răspuns solicitărilor pentru comentarii.

Începând din 2009, BEI a acordat împrumuturi preferenţiale de peste 8 miliarde de dolari pentru susţinerea dezvoltării unor vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon unor producători auto precum VW, care a recunoscut în 2015, în urma unei investigaţii în SUA, că a folosit softuri ilegale pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.

Tehnologiile finanţate de BEI au inclus şi motoare diesel, pentru că emit mai puţin dioxid de carbon decât motoarele pe benzină.

Recent s-a dovedit că automobilele diesel depăşesc de mai multe ori limitele legale pentru emisiile de oxid de nitrogen.

”BEI a acordat Renault mai multe împrumuturi pentru finanţarea unor proiecte între care cercetarea şi dezvoltarea pentru reducerea emisiilor de dioxit de carbon ale vehiculelor (de peste 800 de milioande de euro)”, a spus investigatorul şef pentru fraudă al băncii judecătorilor francezi.

Scrisoarea, datată 30 ianuarie, propune o întâlnire pentru a stabili dacă finanţarea oferită de BEI este implicată în investigaţia justiţiei franceze şi pentru a-i oferi asistenţă.

BEI a subliniat că ”are o politică de toleranţă zero pentru fraudă şi corupţie şi vrea să se asigure că nicio activitate ilegală îi afectează afacerile.

Un purtător de cuvânt al BEI a refuzat să comenteze despre contactele cu procurorii francezi.

Renault a rambursat două împrumuturi de câte 400 de milioane de euro, acordate de BEI în 2009 şi 2013, iar o facilitate de 180 milioane de euro nu are legătură cu automobile diesel.

Acţiunile Renault au scăzut cu 7,8% în trei zile şi au încheiat săptămâna trecută la 78,65 euro pe unitate,  capitalizarea scăzând cu 2 miliarde de euro, în urma apariţiei în presă a unor fragmente dintr-un raport din noiembrie al agenţiei franceze de protecţie a consumatorilor de fraude, DGCCRF.

Ulterior, acţiunile Renault şi-au revenit la 80,68 dolari pe unitate.

În baza descoperirilor agenţiei, procurorii au deschis în ianuarie o investigaţie sub acuzaţia de fraudă adusă Renault şi directorului general Carlos Ghosn.

Dacă va fi găsit vinovat, grupul Renault poate fi amendat cu până la 10% veniturile anuale, respectiv 3,58 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.