Acţiunile Nike au scăzut puternic vineri, cu 11%, şi au tras în jos titlurile altor mari companii care fac afaceri cu încălţăminte sport, între care Foot Locker, Adidas şi Puma, după ce producătorul de îmbrăcăminte pentru atletism şi-a redus perspectivele referitoare la venituri pentru anul fiscal curent, transmite CNBC.
Titlurile Foot Locker, care se bazează în mare măsură pe produsele Nike în magazinele sale, au scăzut cu aproximativ 4%.
În Europa, acţiunile retailerilor de articole sportive au fost la baza pierderilor indicelui Stoxx 600. Titlurile Adidas şi Puma au coborât cu peste 5%.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Nike a declarat, joi, în raportul său privind veniturile, că se aşteaptă acum ca veniturile sale să crească cu 1% pentru anul fiscal, în scădere faţă de perspectiva anterioară privind o creştere cu o singură cifră.
Compania a mai spus că va reduce costurile cu peste 2 miliarde de dolari în următorii trei ani.
Noua perspectivă de creştere reflectă factorii contrari ”în special în Marea Chină şi EMEA”, a declarat directorul financiar, Matthew Friend, în apelul privind veniturile de joi.
El a remarcat, de asemenea, reducerea traficului digital şi un dolar american mai puternic, care ”au afectat negativ veniturile raportate în a doua jumătate faţă de acum 90 de zile”.
”Nike are nevoie de marketing îmbunătăţit în afara tendinţelor de baschet, streetwear şi stil de viaţă”, au spus analiştii TD Cowen într-o notă de vineri, retrogradând performanţa bursieră a acţiunilor companiei.
”Inovaţia de la capătul superior al sortimentului său nu rezonează la scară, în timp ce Nike se confruntă cu perturbări de la concurenţii mai mici de încălţăminte şi îmbrăcăminte.”
Analiştii Goldman Sachs au menţinut ratingul de cumpărare pe acţiunile Nike. Dar ei au recunoscut, de asemenea, că raportul companiei ”a furnizat hrană suficientă pentru urşi (investitorii precauţi), cu un ritm de creştere încetinit ca urmare a unei situaţii macroeconomice mai dure.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.