Şantierul Naval Orşova (simbol bursier SNO) a câştigat, după nouă ani, procesul cu firma Veka Shipbuilding BV din Olanda, aflat pe pe rolul Curţii de arbitraj de la Rotterdam, companie care nu plătise construcţia a două nave costiere, în baza unor contracte semnate în 2010.
”Şantierul Naval Orşova informează acţionarii şi investitorii că în litigiul dintre societatea noastră (în calitate de constructor) şi firma olandeză Veka Shipbuilding BV (în calitate de client), aflat pe pe rolul Curtii de arbitraj de la Rotterdam (AKD NV), privind cererea noastră de obligare a clientului pentru asigurarea plăţii celor două nave costiere tip BT4500 construite şi neplătite de client, s-a pronunţat o hotărâre favorabilă companiei noastre, respectiv: obligarea firmei olandeze Veka Shipbuilding BV la deschiderea acreditivelor (L/C-urilor) pentru cele două nave, la nivelul preţului convenit anterior de părţi; în situaţia nerespectării deciziei privind deschiderea L/C-urilor în termen de patru săptămâni de la pronunţarea acesteia, clientul va fi obligat la plăţi penalizatoare”, arată un raport al companiei.
Decizia Curţii de arbitraj de la Rotterdam (AKD NV) a fost pronunţată la data de 13 iunie 2019.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Procesul de la Curtea de Arbitraj maritim de la Rotterdam, deschis împotriva Veka Shipbuilding BV din Olanda, are legătură cu contractele de construcţie şi livrare nave maritime încheiate la data de 14 decembrie 2010.
Navele în cauză nu au putut fi livrate la timp, deoarece compania olandeză nu şi-a respectat obligaţiile ce-i reveneau în conformitate cu prevederile contractuale, arată documente transmise Bursei de Valori Bucureşti de Şantierul Naval Orşova. În dosarul respectiv, Şantierul Naval Orşova a formulat propriile pretenţii, astfel încât firma olandeză Veka să fie obligată la preluarea a două nave costiere executate în baza contractelor din 2010 şi să achite pe lângă preţul din contract şi un preţ suplimentar ca urmare a transmiterii cu întârziere şi a modificărilor din documentaţia tehnică.
Constructorul român şi-a angajat o firmă de avocatură din România şi una din Olanda. Ulterior, cele două societăţi au semnat o înţelegere privind stingerea acestui litigiu, astfel că s-a convenit suspendarea, temporară, a acţiunii de la Curtea de Arbitraj maritim de la Rotterdam. Însă după circa doi ani de la semnarea acelei înţelegeri, văzând că firma olandeză nu-şi respectă obligaţiile asumate, în cursul anului 2017 Şantierul Naval Orşova a solicitat reluarea procedurilor la Curtea de arbitraj.
În cursul anului 2018, la un prim termen arbitrii s-au pronunţat doar în parte în legătură cu nava ce a făcut obiectul contractului, dându-se un nou termen în data de 13 februarie 2019, termen la care au fost depuse noi documente şi probe.
Şantierul Naval Orşova are o capitalizare de 34,95 milioane lei.
În primul trimestru al anului, compania a avut venituri operaţionale de 15,39 milioane lei şi un profit net de 1,4 milioane lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.