Salonul auto de la Paris se numără, alături de expoziţiile de la Geneva şi Frankfurt, între cele mai importante evenimente auto din Europa, dar cel mai senzaţional fapt al ediţiei din acest an ar putea fi numărul mare de branduri care nu vor participa, între marii absenţi aflându-se Volkswagen, FCA şi Nissan, în timp ce producătorii germani Mercedes, BMW şi Audi vor prezenta noi modele de SUV-uri, relatează Bloomberg.
Salonul auto de la Paris va fi deschis publicului în perioada 4-14 octombrie, la Paris Expo Porte de Versailles.
”Se pare că sunt mai multe branduri care nu vor participa decât cele care vor fi prezente. VW nu? FCA nu? Nissan nu? Mini nu? Şi lista continuă. Se pare că Salonul auto de la Paris suferă din cauza tranziţiei prin care trece sectorul auto. Brandurile care vor să îşi prezinte vehiculele electrice la modă şi tehnologia pentru automobile autonome caută să îşi expună vehiculele în afara circuitului auto tradiţional”, a afirmat Rebecca Lindland, analist la Kelley Blue Book.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Chiar şi branduri de lux relansate precum Lagonda, noua marcă electrică a Aston Martin, şi Polestar, filiala de lux abia lansată a Volvo, nu vor participa.
Este vorba despre valoarea obţinută prin cheltuirea a un milion de dolari pentru un stand expoziţional. Poţi obţine rezultate tangibile din această cheltuială dacă eşti un producător de vehicule de lux?
În schimb, Polestar, de exemplu, a organizat evenimente private de lansare la Pebble Beach, California, şi va utiliza marketingul pe reţelele de socializare, în loc să participe la Paris.
Săptămâna trecută, Polestar a optat să îşi promoveze maşinile noi şi platforma de lansare la evenimente mici la New York.
În condiţiile absenţei Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce, Aston Martin, Maserati şi McLaren, cea mai mare atenţie va fi atrasă de productorii auto germani.
”BMW va câştiga show-ul pur şi simplu pentru că vor fi puţine oferte din partea altor producători originali de echipamente, asta dacă nu vor exista surprize”, a spus Lindland.
BMW a anunţat debuturi care, pe lângă prezentarea SUV-ului Vision iNEXT, demonstrează angajamentul pentru vehiculele electrice şi autonome, precum şi pentru SUV-uri şi crossovere în ansamblul lor.
Cel mai important debut va fi cel al modelului BMW M340i M, o versiune de înaltă performanţă a sedan-ului sport al celei mai bine vândute game, Serie 3. Acesta va fi probabil primul model din familie care va utiliza sisteme autonome îmbunătăţite, care vor controla autombilul perioade mai lungi de timp şi va fi prevăzut cu un motor de 360 de cai putere şi 3 litri turbo. Farurile automate, îmbunătăţite cu laser, vor fi o nouă configuraţie opţională.
Brandul din Bavaria va prezenta în premieră mondială modelul 8 Series Coupe, inclusiv o versiune M8 Coupe cu 530 de cai putere.
BMW va mai prezenta şi a patra generaţie de SUV-ului X5, care va fi probabil foarte asemănător cu modelul precedent.
Mercedes, rivalul tradiţional al BMW, va anunţa şapte vehicule noi, iar cel mai important va fi automobilul wagon cu patru uşi Clasa B şi hatchback-ul AMG A35, ambele în premieră mondială, adresate cumpărătorilor urbani. Niciunul dintre aceste vehicule nu va fi comercializat în Statele Unite.
Hatchback-ul AMG A35 este important deoarece este un nou model entry-level pentru brandul Mercedes. Bazat pe noul Mercedes-Benz A-Class, automobilul este dotat cu un motor turbo nou, de 2 litri şi patru cilindri, cu 306 de cai putere şi tracţiune integrală.
Mercedes GLE de generaţie nouă va fi la rândul său prezentat în premieră mondială cu update-uri esenţiale pentru succesul brandului, deoarece GLE este cel mai bine vândut SUV din toate timpurile pentru producătorul auto din Stuttgart.
Audi, producătorul auto german din Ingolstadt, va veni la Paris cu mai multe oferte, care vor concura direct modelele BMW şi Mercedes-Benz.
Astfel, Audi va prezenta mult-aşteptatul SUV electric E-Tron, important pentru că aduce pe piaţă un SUV integral electric. Principalii săi concurenţi vor fi Tesla Model X şi I-Pace al Jaguar. În plus, Audi va prezenta A1, un hatchback mai mic cu patru uşi, şi Q3, un SUV compact care a susţinut atractivitatea Audi de la lansarea sa în 2011.
Singura marcă germană de lux importantă care va lipsi de la salonul auto de la Paris va fi Porsche.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.