Jean-Christophe Kugler, vicepreşedinte al Renault, preşedinte pentru Europa al grupului, a fost cel care a prezentat la Frankfurt noua generaţie Dacia Duster, care vine într-un val de lansări de SUV-uri în rândul majorităţii brandurilor europene, scrie Profit.ro.
Deja trăsăturile noului Duster sunt cunoscute, însă vicepreşedintele Kugler a subliniat totuşi schimbările caroseriei, care rămâne pe aceeaşi platformă de la prima generaţie, dar se bucură de unele ajustări, capabile să-i dea mai multă forţâ, să creeze impresia unei maşini mai mari. Farurile au fost îngustate, liniile caroseriei s-au înălţat câţiva centimetri, parbrizul a fost înclinat de asemenea cu câţiva centimetri.
Pe ansamblu, aspectul Duster s-a îmbunătăţit simţitor, fără a pierde din trăsăturile care l-au făcut cunoscut în toată lumea. Printre noutăţile care vor bucura, cu siguranţă, fanii se numără echipamente care vor fi disponibile opţional: Multi-view camera, Blind Spot Warning, airbaguri cortină (care vor contribui la rezultate mai bune la testele EuroNCAP), aer condiţionat automat, acces fără mâini, lumini automate.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Noutatea prezentată la Frankfurt este, însă, interiorul noului Duster, complet schimbat, cu un aspect care face uitat interiorul mai spartan al primei generaţii. Exemplarele prezentate la salon sunt toate echipate cu navigaţie de 7 inci, aer climatronic, scaune sport, astfel că senzaţia de confort în noul Duster este una reală. Jean Cristophe Kruger nu a oferit detalii despre motoarele pe care le va avea noul Duster, însă compania a publicat imediat lista. Este vorba despre acelelaşi motoare, de pe generaţia anterioară, pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125 (în versiunile 4X2 şi 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.
În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC. Nu au fost anunţate preţurile, dar reprezentanţii companiei au spus că vor fi menţinute aceleaşi tarife pentru versiunile de intrare. Potrivit informaiţiilor neoficiale, doar versiunile de top, cele echipate cu tehnogii noi, vor avea preţuri mai mari.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.