România se află, alături de Franţa, Italia şi Republica Cehă, printre opt state membre ale Uniunii Europene care fac eforturi pentru a slăbi noile norme ale UE privind emisiile pentru maşini, declarând că sunt prea ambiţioase şi nerealiste pentru a fi atinse de producătorii de automobile, transmite Reuters.
Ţările şi parlamentarii Uniunii Europene se pregătesc să negocieze regulamentul Euro 7, care din 2025 ar înăspri limitele de emisie ale vehiculelor pentru poluanţi, inclusiv oxizi de azot şi monoxid de carbon.
Într-o lucrare comună, trimisă altor membri ai UE şi văzută de Reuters, cele opt ţări au declarat că părţi ale legii, inclusiv limitarea emisiilor din conductele de eşapament, ar trebui să fie eliminate în întregime.
”Ne opunem oricăror reguli noi privind emisiile de gaze de evacuare (inclusiv noi cerinţe de testare sau noi limite de emisie) pentru maşini şi camionete”, se spune în documentul care a fost semnat de Franţa, Italia, Cehia, Bulgaria, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia.
Ţările au spus că aceste limite ar obliga producătorii de automobile să investească în îmbunătăţirea performanţei emisiilor de eşapament, bani care ar fi cheltuiţi mai bine pentru dezvoltarea vehiculelor cu emisii zero.
Luate împreună, ţările ar avea suficiente voturi pentru a bloca propunerea.
Comisia Europeană spune că regulile, care se aplică doar vehiculelor noi, nu celor care se află deja pe drumuri, sunt necesare pentru a reduce emisiile dăunătoare sănătăţii şi pentru a preveni repetarea aşa-numitului scandal Dieselgate, în care companiile au ocolit regulile.
Legea ar înăspri, de asemenea, testarea emisiilor, impunând producătorilor de automobile să utilizeze sisteme de monitorizare a poluării la bord.
Ţări, inclusiv Italia şi Republica Cehă, găzduiesc industrii auto mari, iar poziţia guvernelor este aliniată cu criticile unor producători de automobile la adresa Euro 7.
Producătorul ceh de maşini Skoda a avertizat cu privire la pierderea a 3.000 de locuri de muncă dacă propunerea va merge înainte, în timp ce CEO-ul grupului Stellantis, Carlos Tavares, a etichetat părţi din Euro 7 drept ”inutile”.
Legea ar reduce, de asemenea, pentru prima dată poluarea de la frâne şi anvelope.
Cele opt state cer şi alte modificări, inclusiv termene mai lungi pentru momentul în care regulile intră în vigoare.
UE a convenit deja că până în 2035 toate maşinile noi vândute în bloc trebuie să aibă emisii zero de CO2. Această lege a fost în cele din urmă aprobată anul acesta, după respingerea din partea unor ţări, inclusiv Germania, care a câştigat o scutire pentru maşinile care rulează cu e-combustibili.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.