Destinaţia turistică România va fi promovată, între 5 – 7 martie, la cel mai mare şi important târg de turism din lume, organizat în format business-to-business (B2B): Bursa Internaţională de Turism – ITB Berlin, anunţă Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului. Pavilionul naţional al României, organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), are o suprafaţă totală de 210 metri pătraţi. Pavilionul naţional găzduieşte, timp de trei zile, 38 de co-expozanţi din rândul tour-operatorilor, agenţiilor şi asociaţiilor de turism, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi regionale.
”Destinaţia turistică România va fi promovată, între 5 – 7 martie, la cel mai mare şi important târg de turism din lume, organizat în format business-to-business (B2B): Bursa Internaţională de Turism – ITB Berlin. Pavilionul naţional găzduieşte, timp de trei zile, 38 de co-expozanţi din rândul tour-operatorilor, agenţiilor şi asociaţiilor de turism, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi regionale, care vor promova o ofertă turistică diversificată: de la circuite culturale, drumeţii şi călătorii în oraşe, până la sejururi relaxante pe litoral şi explorări în Delta Dunării”, anunţă Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Pavilionul naţional al României, organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), are o suprafaţă totală de 210 metri pătraţi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Germania ocupă an de an primul loc în clasamentul ţărilor emiţătoare de turişti străini în România, motiv pentru care este şi va rămâne o piaţă prioritară. Spre exemplu, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, turiştii germani au reprezentat 10,40% din totalul turiştilor străini care ne-au vizitat ţara, în anul precedent. Aceştia preferă, de obicei, contactul cu natura, turismul activ, circuitele culturale, experienţele în mediul rural, dar şi călătoriile în marile oraşe ale ţării. Totodată, menţionăm că în Germania îşi au sediul şi cei mai mari tour-operatori din lume”, arată ministerul.
Toţi co-expozanţii ţării noastre beneficiază şi de un spaţiu propriu pe platforma digitală a evenimentului, de un profil online individual şi o agendă de întâlniri dedicată. De altfel, aici, la stand, vizitatorii sunt invitaţi să iniţieze discuţii B2B şi, în funcţie de punctele de interes comune, sunt încurajaţi să încheie colaborări durabile, bazate pe încredere reciprocă, şi proiecte de succces.
”Vizitatorii vor putea face cunoştinţă, în spaţiul dedicat României, cu cele mai frumoase şi atractive obiective turistice locale, surprinse într-o producţie video realizată către jurnalistul britanic Charlie Ottley. Filmele au fost difuzate internaţional, pe BBC News, campania de promovare derulată de MEAT obţinând o rată de recunoaştere de 59%. Acestea surprind România pe parcursul celor patru anotimpuri – primăvara, vara, toamna şi iarna -, ceea ce îi subliniază caracterul de destinaţie permanentă, pentru fiecare zi din an. Mai mult, vor fi prezentate în imagini şi patru forme de turism specifice ţării noastre, care pot fi de interes pentru turiştii germani, cum ar fi cel de tip city-break, istorie şi cultură, ecoturism şi autenticitate. Experienţa va fi completată şi de realitatea virtuală, care îi va ajuta pe cei care ajung la standul nostru „să călătorească” pe loc, în Romania”, precizează Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Aşa cum a devenit deja tradiţie, ţara noastră va participa şi la conferinţa internaţională Donausalon (Salonul Dunării), aflată la cea de-a 9-a ediţie. Evenimentul este organizat în ultima zi a ITB Berlin, respectiv pe 7 martie, de către Reprezentanţa Permanentă a Landului Baden-Württemberg. În calitate de partener de cooperare, România – ţară riverană Dunării, va amenaja un stand, unde delegaţia MEAT, condusă de secretarul de stat Lucian-Ioan Rus, va prezenta publicului interesat cele mai frumoase poveşti şi curiozităţi despre destinaţiile turistice autohtone. Tot aici, vizitatorilor li se vor oferi spre degustare produse gastronomice şi băuturi specifice româneşti. Iniţiativa vine, astfel, în completarea acţiunilor de promovare ale instituţiei noastre, care vizează piaţa germană.
Operatorii economici, prezenţi în pavilionul României de la ITB Berlin, beneficiază de decontarea a 50% din cheltuielile transportului extern, însă fără a depăşi echivalentul a 500 euro, şi a 50% din cheltuielile aferente primei nopţi de cazare, în ambele cazuri pentru câte un reprezentant/expozant. Mai mult, instituţia acoperă, în proporţie de 100%, cheltuielile aferente taxei de participare, închirierea spaţiului la stand de la organizatori, precum şi personalizarea, amenajarea şi decorarea stadului, în limita a 3 mp/expozant.
Bursa Internaţională de Turism – ITB Berlin s-a impus, de-a lungul anilor, ca fiind cel mai important târg de turism din întrega lume, datorită expertizei şi înţelegerii profunde a tendinţelor şi evoluţiilor din industria internaţională a călătoriilor, de care au dat dovadă, la fiecare ediţie, organizatorii. Astfel, în timp, manifestarea expoziţională nu numai că a crescut în dimensiune, în numărul de expozanţi şi de participanţi, ci a devenit un adevărat punct de reper pentru turismul mondial, promovând produse şi servicii, inclusiv de nişă, cu creştere intensivă. Post-pandemie, manifestarea expoziţională s-a transformat în format B2B.
România a fost prezentă cu pavilion naţional încă din etapa de debut a evenimentului, prima participare având avut loc în urmă cu 54 de ani, în 1970. În mod regretabil, tradiţia a fost întreruptă de pandemia globală, precum şi de o serie de probleme organizatorice şi legislative. Toate acestea fiind depăşite, România a reluat în acest an participarea la ITB Berlin, în caltate de promotor al destinaţiei, precizează ministerul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.