Producătorul de automobile electrice Rivian Automotive, susţinut de Amazon.com, şi-a revizuit semnificativ în creştere preţul ofertei sale publice iniţiale, vizând o evaluare de până la 65 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
La începutul săptămânii, compania anunţase că are în vedere o evaluare de peste 53 de miliarde de dolari, la un preţ de 62 de dolari pe acţiuni. Ulterior, Rivian a anunţat că se aşteaptă acum să vândă 135 de milioan e de acţiuni la un preţ de 72-74 dolari pe unitate, pentru a atrage pe 9 noiembrie aproape 10 miliarde de dolari.
Intervalul de preţ a fost majorat datorită succesului unei runde de prezentare pentru investitori, aceşti anticipând că Rivian va fi următorul producător major de vehicule electrice într-un sector dominat de Tesla.
Oferta publică ar putea face din Rivian una din numai trei companii care au atras peste 8 miliarde de dolari în ultimul deceniu, după Alibaba şi Facebook.
În timp ce startupul trebuie să ajungă la un volum semnificativ de vânzări de furgonete sau camionete, o evaluare de 65 de miliarde de dolari ar putea fi mai mare decât cea a grupului Stellantis, producătorul automobilelor Fiat, aducându-l aproape de Ford şi General Motors.
Rivian a investit masiv pentru a creşte producţia, inclusiv pentru camioneta sa de lux R1T, complet electrică, care a fost lansată în septembrie, învingând concurenţa rivalilor consacraţi precum Tesla, General Motors şi Ford.
Compania a atras aproximativ 55.400 de precomenzi pentru modelele R1T şi R1S în Statele Unite şi Canada, începând cu 31 octombrie.
Rivian a declarat că a început livrările R1T şi a înregistrat venituri pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie. Pierderea netă pentru acea perioadă, totuşi, se estimează că va creşte din cauza costurilor de producţie mai mari.
Piaţa vehiculelor electrice este în plină expansiune, consumatorii fiind mai atenţi la mediu, şi este văzută ca un simbol al luxului pentru multe mărci.
Tesla a produs un număr record de maşini în cel mai recent trimestru raportat, sugerând o cerere puternică de maşini electrice.
Amazon a comandat 100.000 de camionete electrice pentru livrări de la Rivian, ca parte a efortului mai amplu al gigantului comerţului electronic de a-şi reduce amprenta de carbon. Cu toate acestea, Rivian se va confrunta cu concurenţa producătorilor de automobile atât pe piaţa de consum, cât şi pe piaţa furgonetelor comerciale.
Ford a declarat că are peste 160.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică F-150 Lightning şi că o versiune electrică a camionetei sale comerciale Transit este ”complet epuizată”.
General Motors pregăteşte producţia de camionete electrice pentru livrări, SUV-uri şi camionete.
Morgan Stanley, Goldman Sachs şi J.P. Morgan sunt principalii aranjori ai ofertei publice a Rivian. Evaluarea include acţiuni pe care subscriitorii le-ar putea exercita în cadrul opţiunii ”greenshoe”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.