Reţeaua de staţii de încărcare pentru maşinile electrice EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii de încărcare publice electrice disponibile prin aplicaţie posesorilor de maşini electrice şi plug-in hybrid până la sfârşitul anului 2023, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”EVconnect, una dintre cele mai extinse reţele de staţii de încărcare vehicule electrice din România, va depăşi pragul de 500 de staţii de încărcare publice electrice disponibile prin aplicaţie posesorilor de maşini electrice şi plug-in hybrid până la sfârşitul anului 2023, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare maşini electrice”, anunţă compania.

Reţeaua EVconnect a depăşit, în 2023, pragul de 300 de staţii publice de încărcare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Dezvoltarea infrastructurii de încărcare a fost realizată doar din surse de finanţare proprii.

Anul trecut, în reţeaua EVconnect s-au înregistrat 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 Gwh, ceea ce reprezintă o reducere a amprentei de CO2 cu 1.989 tone. Peste 10.000 de utilizatori au încărcat maşinile în mod constant din cei 23.000 de utilizatori EVconnect.

”Una din cele mai mari provocări în exploatare pentru menţinerea funcţionarii corecte a staţiilor este dată de multe ori de instabilitatea reţelelor electrice, fluctuaţiile constante de tensiune şi reţeaua electrică învechită sau capacităţile insuficiente de putere, în special în zonele urbane central”, spun reprezentanţii companiei.

Noi staţii de încărcare vor fi inaugurate în 2023 pentru a atinge pragul de 500 de staţii publice EVconnect în România, atât în principalele oraşe, cât şi în zone de tranzit sau izolate, printre care:

- Bucureşti: 20 noi staţii de încărcare

- Cluj: 5 noi staţii de încărcare

- Braşov: 8 noi staţii de încărcare

- Constanţa: 4 noi staţii de încărcare

- Baia Mare: 9 noi staţii de încărcare

Staţiile de încărcare maşini electrice EVconnect sunt fabricate în Europa şi au puteri de până la 400 kW. Pe lângă managementul de la distanţă al staţiilor, există o echipă tânără, dinamică, dedicată de tehnicieni, care acoperă întreaga ţară şi care se poate deplasa în scurt timp în locaţiile unde apare o problemă, asigurând inclusiv serviciul de suport tehnic 24 h pentru parteneri şi abonaţi.

EVconnect comercializează, pe piaţa din România, doar staţii de încărcare electrice fabricate în Europa. Acestea au puteri de la 3.7 kW la 400 kW şi pot fi utilizate pentru uz privat sau public. Pe lângă furnizarea de staţii electrice, compania oferă servicii şi cursuri de formare pentru operarea şi întreţinerea uşoară a soluţiilor de încărcare.

”Misiunea noastră este să contribuim la reducerea emisiilor de dioxid de carbon prin creşterea accesibilităţii de încărcare a maşinilor electrice. Din acest motiv, focusul nostru s-a îndreptat atât spre dezvoltarea unei reţele proprii, dar şi către furnizarea de echipamente de încărcare conform specificaţiilor dorite de către client. În România, energia electrică se obţine în proporţie de cel puţin 39% din surse regenerabile. Astfel, emisiile produse pentru a pune în mişcare maşinile electrice sunt minuscule chiar şi fată de cele mai noi maşini de pe piaţa cu motoare pe combustie internă. Acesta este motivul pentru care ţările europene anunţă planuri de a interzice vânzarea autovehiculelor cu motoare pe combustie internă”, a declarat Mihai Dragoş Ciobanu, CEO EVconnect.

Reţeaua de staţii de încărcare maşini electrice EVconnect a fost printre primele din România, încă din 2014. 

Staţiile din reţeaua EVconnect se găsesc atât în marile oraşe, permiţând încărcarea urbană de zi cu zi, cât şi în zone izolate sau de tranzit, care facilitează şi uşurează călătoria cu maşinile electrice prin ţară, acesta fiind unul din dezideratele companiei. Astfel, sunt staţii de încărcare în Bucureşti, Cluj, Constanţa, Iaşi, Braşov, Oradea, Alba Iulia, Tulcea, Arad, Timişoara, Botoşani, dar şi la Întorsura Buzăului, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc, Ciucea, Colibiţa şi în multe alte zone din ţară.

Staţiile de încărcare vehicule electrice EVconnect sunt amplasate în centre comerciale (Cora, AFI, Shopping City, Iulius Mall, Palas Mall, Veranda Mall etc.), la dealerii auto (Dacia, Renault, Casa Auto, etc.) şi în locaţii cheie din marile oraşe din România.

La o staţie de încărcare de 50 kW, majoritatea maşinilor electrice se încarcă în 45-60 de minute. Ţinta companiei este de a extinde reţeaua instalând staţii de 60 KW şi mai puternice, astfel asigurând încărcarea în cel mai scurt timp, dar şi a staţiilor AC de 7-22 KW pentru a crea o capilaritate urbană, necesară încărcării de zi cu zi.

În ceea ce priveşte de încărcare, în reţeaua EVconnect, acestea sunt gratuite acolo unde este posibil, iar costurile vor fi acoperite împreună cu parteneri. EVconnect a asigurat din 2014 până în prezent în reţeaua sa încărcarea gratuită a peste 5 GWh, astfel participând activ la creşterea interesului pentru electromobilitate, astăzi fiind unul din puţinii operatori care mai susţine sesiuni de încărcare gratuite.

Există şi un tarif AC de 1,89 lei / unitate de încărcare. O unitate de încărcare este echivalentul unui kWh (minim 5 lei / sesiune de încărcare).

Tariful DC este 2,32 lei / unitate de încărcare. O unitate de încărcare este echivalentul unui kWh (minim 5 lei / sesiune de încărcare).

Preţul unui abonament în reţeaua EVconnect este de 119 lei cu TVA/lună şi include 60 de unităţi de încărcare (kWh) incluse. După epuizarea cantităţii de kWh se vor aplica tarife standard. Fiecare tip de abonament vine cu un card RFID.

Împreună cu Procredit este dezvoltat şi un serviciu integrat destinat beneficiarilor de “credite verzi” prin care clienţii băncii se bucură de încărcări gratuite în reţeaua EVconnect.

O staţie de încărcare de 7 KW pentru Dacia Spring are un cost sub 1.000 de euro cu tot cu costul racordului, inclusiv conectarea cu sistemul fotovoltaic, acolo unde este cazul.

Două din avantajele principale ale staţiilor comercializate de EVconnect sunt integrarea directă cu sistemele fotovoltaice şi controlul dinamic al puterii, astfel eficientizând la maxim investiţiile în infrastructura de încărcare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.