Vânzările online de produse electrice şi electronice au crescut în perioada crizei Covid-19 cu 10% faţă de primele luni ale acestui an, arată datele companiei Vitacom Electronics, retailer din industria de produse şi accesorii electronice, potrivit căreia cu cât va dura mai mult, cu atât economia îşi va reveni mai greu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În această perioadă, compania a înregistrat în magazinele fizice, vânzări comparabile cu cele din primele două luni ale anului. Vânzările online însă au cunoscut o creştere de 10% comparativ cu lunile ianuarie - februarie până în acest moment. O anumită scădere se observă la clienţii B2B, care fac aprovizionări cu o frecvenţă mai redusă decât în lunile anterioare, dar şi la vânzările pentru export, prin prisma situaţiei de criză din multe ţări europene”, arată compania într-un comunicat.

Reprezentanţii companiei spun că, la începutul acestui an, societatea estima o creştere a cifrei de afaceri de până la 7% pentru 2020, însă aceste estimări vor rămâne valide în funcţie de dimensiunea şi durata crizei.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Sunt preconizate efecte puternice pe toate planurile, însă determinantă va fi durata acestei crize. Cu cât va dura mai mult, cu atât economia îşi va reveni mai greu. Depinde de fiecare dintre noi şi de conduita pe care o avem în acest moment, astfel încât să depăşim cu bine aceste săptămâni”, a declarat Aviva Vita, PR şi marketing manager în cadrul Vitacom Electronics.

De asemenea, încă de la declanşarea pandemiei Covid-19, retailerul menţionează că s-a asigurat că ia toate măsurile necesare atât pentru siguranţa angajaţilor, cât şi a clienţilor săi.

”Astfel, în prezent, doar 10% dintre angajaţi îşi mai desfăşoară activitatea la sediul companiei. În această perioadă, compania şi-a regândit activitatea, astfel încât să-şi protejeze angajaţii, inclusiv prin reducerea contactului social dintre aceştia”, mai spun reprezentanţii companiei.

Vitacom Electronics arată că a facilitat munca de la domiciliu, în măsura în care acest lucru a fost posibil, în funcţie de rolul fiecărui angajat în cadrul companiei.

Astfel, de aproximativ două săptămâni, o bună parte dintre aceştia lucrează remote. Totodată, un procent semnificativ de angajaţi se află, la momentul actual, în concediu.

În prezent, cei aproximativ 10% dintre angajaţii care încă îşi desfăşoară activitatea la sediul companiei beneficiază de un program de lucru ajustat, astfel încât interacţiunea dintre aceştia să fie cât mai redusă. Acestora li se adaugă lucrătorii din depozit de care compania depinde în vederea onorării comenzilor online, dar şi angajaţii de la punctele de vânzare.

„În acest context, în cadrul companiei am înlocuit întâlnirile fizice cu şedinţele pe aplicaţii precum Skype şi Zoom. De asemenea, utilizăm, în continuare, aplicaţiile interne pentru a lucra simultan pe proiecte. Acum, la Vitacom, începem fiecare zi cu un apel telefonic sau un apel pe Skype în care discutăm şi stabilim priorităţile pentru ziua respectivă, pe care, ulterior, le verificăm la diverse intervale de timp. În cazul acestei proceduri de lucru remote, consider că este foarte important follow-up-ul, astfel încât să ne desfăşurăm activitatea la fel ca înainte.  Este o situaţie delicată pentru noi toţi, dar ne bazăm pe profesionalismul angajaţilor noştri şi încercăm, printr-o bună comunicare, să coordonăm activitatea companiei, astfel încât calitatea muncii să nu fie afectată, iar productivitatea să se menţină în limitele posibile ale situaţiei cu care ne confruntăm”, a declarat Aviva Vita.

Vitacom Electronics a decis să nu sisteze activitatea magazinelor fizice, însă programul acestora a fost adaptat. În prezent, compania lucrează doar cu jumătate din personalul din punctele de vânzare, astfel încât să existe interacţiune limitată între angajaţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.