Resource Partners, unul dintre cei mai mari manageri regionali de fonduri de private equity, targhetează România ca piaţă principală pentru cel de-al treilea fond, ce va avea dimensiunea de 150 milioane euro. De asemenea, compania poloneză producătoare de biciclete 7Anna, ce face parte din portofoliul Resource Partners din 2021, pregăteşte intrarea produselor sale în România începând cu luna mai. Până la finalul anului, produsele 7Anna vor fi disponibile prin 20 de distribuitori naţionali, iar până în 2025 ţinta este de a creşte acest număr la 65.
”Resource Partners, unul dintre cei mai mari manageri regionali de fonduri de private equity, targhetează România ca piaţă principală pentru cel de-al treilea fond, ce va avea dimensiunea de 150 mil euro. Aceştia consideră că astăzi, faţă de acum 5 ani, există mult mai multe oportunităţi de investiţii, în principal datorită deschiderii crescute pe care antreprenorii români o au, dar şi a apetitului crescut de diversificare a portofoliilor investiţionale. România, ca majoritatea ţărilor din CEE, are şansa să profite de pe urma trendurilor acutizate de securizare a surselor şi a producţiei cât mai aproape de pieţele de consum, dar şi a cererii de customizare a producţiei aflate în creştere”, anunţă Resource Partners.
În acelaşi timp, dinamismul mediului antreprenorial reprezentat de generaţii noi şi promiţătoare, alături de trendurile de consum locale, contribuie la orientarea tot mai multor fonduri de investiţii regionale către România.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Pentru Resource Partners, dezvoltarea şi consolidarea surprinzătoare a sectorului de IMM-uri româneşti din ultimii ani, precum şi trendul de nearshoring de care România poate beneficia, şi prin care poate deveni o destinaţie importantă pentru producţie industrială specializată, au fost motivele care au stat la baza întăririi interesului pentru această piaţă”, a declarat Aleksander Kacprzyk partener manager şi co-fondator Resource Partners.
„După experienţa cu succesul World Class (business pe care Resource Partners l-au dezvoltat de la 6 cluburi la 40 prin M&A-uri şi deschideri de noi locaţii, l-au susţinut pe perioada lock-down-ului şi anilor de pandemie, şi unde au făcut un exit de success anul trecut), fondul de investiţii urmăreşte alte 2-3 tranzacţii în România în perioada următoare. Tichetele de investiţii pentru aceste tranzacţii pornesc de la 5 – 7 milioane euro şi pot ajunge până la 20-30 milioane euro. Există de asemenea deschiderea pentru co-investiţii de până la 50 milioane euro, alături de partenerii noştri instituţionali (IFC, EIF, BERD), dar şi alături de alţi antreprenori români”, a completat Aleksander Kacprzyk partener manager şi co-fondator Resource Partners.
O altă latură a strategiei de investiţii pentru România a Resource Partners este integrarea mai multor companii din regiunea CEE, cu scopul de a crea jucători regionali puternici şi agili, ce pot intra pe pieţe competitive din Vestul Europei.
Trendurile de consum, de investiţii şi de dezvoltare a business-urilor din România şi Polonia sunt în atenţia echipei Resource Partners.
„Politica de investiţii a Resource Partners a fost personalizată pentru piaţa locală. În mod tradiţional, focusul pe care fondul de investiţii polonez îl are este pe zona de consumer goods, dar pentru România sunt targetate companii din toate industriile, cu EBITDA de peste 1 milion euro, cu perspective de creştere, o bază de clienţi solidă şi un apetit pentru expansiune internaţională. Astăzi, ne uităm la companii din diferite sectoare cum ar fi producţia de echipament inovator, consumer health, şi food”, a declarat Miruna Popa, Investment Associate Resource Partners.
Deşi apropiate geografic, România şi Polonia nu urmează aceleaşi trenduri de consum apărute în ultima perioadă. O zonă în care apare o diferenţă considerabilă în preferinţele de consum ale românilor este cea a produselor tip private label. Dacă în Polonia, vânzările de produse private label reprezintă 34% din totalul de vânzări în sectorul FMCG, pentru România, procentul este mai puţin de jumătate, de doar 16.2%.
Cu toate acestea, există zone de similitudine, în special în ceea ce priveşte industriile reziliente, a căror produse şi servicii rămân în bugetul consumatorilor indiferent de ciclul economic. Un astfel de exemplu este sectorul sportului şi al activităţilor în aer liber, care se bucură de un real boom recent, pe măsură ce oamenii devin tot mai conştienţi de importanţa unui stil de viaţă sănătos.
Antreprenorii şi managerii români vor beneficia de expertiza de peste 20 de ani a unei echipe de investiţii complexe şi complete, ce are un parcurs demonstrat în a gestiona expansiuni internaţionale şi în a transforma companii în lideri ai sectorului lor de activitate, sprijinind tranziţia către un model de management profesionist.
Echipa Resource Partners are 15 profesionişti în investiţii care operează în regiunea CEE, cu toţii având focus pe piaţa românească. Echipa este reprezentată în plan local de doi manageri de investiţii, dintre care o româncă.
Aleksander Kacprzyk este partener manager şi co-fondator Resource Partners şi are o experienţă de 20 de ani în investiţii în CEE, cu o carieră începută la McKinsey & Co, în trecut fiind director la Carlyle Group.
Miruna Popa, Investment Associate Resource Partners, s-a alăturat echipei în urmă cu un an. Aceasta şi-a început cariera în investiţii în zona de investment banking, la Morgan Stanley în Londra, alăturându-se apoi în 2020 echipei ROCA Investments unde s-a ocupat de tranzacţia Artesana şi a fost implicată în exitul Frigotehnica către Vinci Energies, precum şi în listarea ROCA Industry la BVB.
Compania poloneză producătoare de biciclete 7Anna, ce face parte din portofoliul Resource Partners din 2021, pregăteşte intrarea produselor sale în România începând cu luna mai. Până la finalul anului, produsele 7Anna vor fi disponibile prin 20 de distribuitori naţionali, iar până în 2025 ţinta este de a creşte acest număr la 65.
”7Anna este un bun exemplu de roadmap-ul pe care îl are o investiţie a fondului polonez. Vânzările prognozate ale companiei în 2023 sunt de 3 ori mai mari faţă de momentul intrării Resource Partners în acţionariat, în timp ce marja EBITDA a rămas stabilă. Implicarea echipei fondului în managementul companiei a dus la creşterea focusului pe dezvoltarea de noi produse şi la creşterea numărului de pieţe la care compania are acces. Astăzi, pe lângă SUA, 7Anna este prezentă şi în Europa (Germania şi Polonia) şi în UK”, precizează Resource Partners.
Resource Partners este un fond independent de private equity fondat în 2009 de o echipă de manageri de investiţii cu experienţă internaţională, care au investit în regiunea CEE începând cu anul 2000 în numele unor instituţii financiare şi fonduri regionale şi internaţionale de top. De la înfiinţare, Resource Partners a strâns trei generaţii de fonduri care au dus la investiţii totale de peste 500 de milioane de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.