Renault ia în considerare construirea unui vehicul electric de serie destinat pieţei din India, ca parte a unui impuls reînnoit pe o piaţă unde adoptarea vehiculelor electrice este de aşteptat să crească rapid de la o bază mică, au declarat pentru Reuters două persoane care au cunoştinţe despre analiza în curs, transmite Reuters.
Analiza realizată de Renault subliniază modul în care producătorul francez de automobile continuă planurile de electrificare a gamei sale, chiar dacă extinde negocierile nerezolvate cu partenerul său Nissan Motor cu privire la investiţia într-o unitate pentru vehicule electrice pe care intenţionează să o separe de celelalte operaţiuni ale sale.
De asemenea, evidenţiază schimbarea percepţiei asupra pieţei auto din India, care a înregistrat în 2022 cea mai rapidă creştere comparativ cu oricare altă piaţă majoră.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Vehiculele electrice erau pe cale să reprezinte mai puţin de 1% din vânzările de maşini anul trecut, dar guvernul a stabilit un obiectiv de 30% până în 2030 şi a avut recent succes în atragerea de furnizori pentru producătorii auto internaţionali, cu o serie de subvenţii.
Renault studiază lansarea unei versiuni electrice fabricate în India a hatchback-ului său Kwid, au declarat sursele pentru Reuters.
Analiza va evalua cererea potenţială, preţurile şi capacitatea de a construi vehiculul electric cu componente locale, a spus una dintre persoane, adăugând că orice lansare va avea loc târziu în 2024.
Mişcarea face parte dintr-un plan mai amplu al Renault de a relansa vânzările într-o ţară în care producătorul auto rămâne profitabil, în ciuda faptului că a vândut mai puţine maşini în 2022 decât cu un an mai devreme, a spus persoana.
Renault India a refuzat să comenteze planurile de produse, dar a spus că grupul se concentrează pe electrificare la nivel global, ca parte a strategiei conturate de CEO-ul Luca de Meo şi că ”India este una dintre pieţele cheie” pentru grup.
India urmează să devină a treia mare piaţă din lume pentru vehicule de pasageri şi alte vehicule uşoare, înlocuind Japonia, potrivit unei prognoze a S&P Global Mobility.
Vânzările la nivel de industrie au crescut cu aproximativ 23%, până la 4,4 milioane de vehicule în 2022.
Această creştere este în contrast cu perspectivele pentru Statele Unite, unde este aşteptat ca piaţa să rămână sub nivelul din 2019 anul viitor, şi China, unde cererea este în slăbire.
Renault spera să ajungă la un acord cu Nissan în decembrie, cu privire la condiţiile înfiinţării unităţii sale de vehicule electrice, dar discuţiile au fost încetinite din cauza preocupărilor producătorului auto japonez cu privire la o serie de probleme, inclusiv protecţia proprietăţii sale intelectuale.
”India va juca un rol important în proiectele viitoare ale Renault-Nissan, dar planurile locale nu vor fi finalizate înainte de a se ajunge la un acord global privind restructurarea alianţei”, a spus una dintre surse.
În India, producătorul autohton Tata Motors, care domină vânzările de maşini electrice, precum şi jucători străini precum Stellantis, Hyundai Motor şi MG Motor, deţinută de SAIC, lan sează vehicule electrice.
Renault produce deja o versiune a Kwid EV în China, care este vândută pe această piaţă sub numele de City K-ZE şi exportată în Franţa sub numele de Dacia Spring.
Spring, al doilea cel mai vândut vehicul electric în Franţa în 2022, are o autonomie de 230 de kilometri şi un preţ de pornire de 20.800 de euro (21.869 USD), înainte de stimulentele guvernamentale.
Pentru a se califica pentru stimulente în India, Renault ar trebui să construiască maşina la uzina alianţei din sudul Indiei şi să se aprovizioneze cu componente la nivel local, a spus prima sursă.
Fabrica din India este deţinută în majoritate de Nissan. Nissan a refuzat să comenteze. Renault produce în prezent în India hatchback-ul Kwid, SUV-ul Kiger şi Triber cu şapte locuri.
Vânzările sale au scăzut cu 9%, până la aproximativ 87.000 de unităţi în 2022, iar cota de piaţă a scăzut la puţin peste 2%.
Ca parte a relansării din India, Renault intenţionează, de asemenea, să investească în renovarea şi modernizarea unora dintre principalii săi dealeri din oraşele mari, a spus persoana. Compania a spus că are 500 de puncte de vânzare în India.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.